سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا تحریم آکادمیک و فرهنگی این رژیم از سوی انجمن مطالعات آمريکا را محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه یدیعوت آحارونوت، انجمن مطالعاتی آمریکا، متشکل از پنج هزار استاد و پژوهشگر آمریکایی در اعتراض به سیاست رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینیان، تصمیم به تحریم این رژیم گرفت.

"ران درمر" سفیر این رژیم در آْمریکا در واکنش به این اقدام گفت: "این موسسه به جای تحریم کشورهایی که استادان را به خاطر ابراز عقایدشان زندانی می‌کنند، تصمیم بدی در خصوص تحریم اسرائیل گرفته است."

سازمان هاي مختلف در سراسر جهان در اعتراض به بيش از 40 سال اشغالگري اسرائيل در سرزمين فلسطين، براي تحريم آکادميک و فرهنگي اسرائيل تلاش مي‌کنند. اما اين فقط دومين بار است که يک سازمان آکادميک آمريکايي به تحريم دانشگاه هاي اسرائيل راي داده است.

انجمن مطالعات آمريکا آسيا ماه آوريل تحريمي را تصويب کرد.

کنگره جهاني يهود روز دوشنبه اين اقدام را محکوم کرد و آنرا « ورشکستگي اخلاقي » خواند.

رونالد لادر رئيس کنگره جهاني يهود در بيانيه اي اعلام کرد اين راي يهودي ستيزي و ورشکستگي اخلاقي انجمن مطالعات آمريکا را نشان مي دهد. وي اين اقدام را غير منصفانه و مغرضانه خواند.

انجمن مطالعات آمريکا که در سال 1951 ميلادي تشکيل شد، قديمي ترين و بزرگترين انجمن در آمريکاست که به مطالعه ميان رشته اي فرهنگ و تاريخ آمريکا مي پردازد. اين انجمن پنج هزار عضو دارد.

پيشتر امسال، استفن هاوکينگ فيزيکدان برجسته انگليسي از کنفرانسي در ژوئن گذشته به ميزباني شيمون پرز رئيس اسرائيل به علت تحريم آکادميک کنار کشيد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار