کاخ سفيد:

مطمئنا به آينده و از سرگيري مذاکرات فني با ایران می‌نگريم

سخنگوی کاخ سفيد روز دوشنبه اعلام کرد ما مطمئنا به آينده و از سرگيري مذاکرات فني با ایران مي‌نگريم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، جي کارني سخنگوي کاخ سفيد در کنفرانسي خبري گفت: اين دولت راه را براي اعمال جامعترين رژيم تحريم ها  در تاريخ هموار کرده است که اين موضوع به اجماع و حمايت بين المللي از آن منجر شد.

وی مدعی شد: مشکل در اينجا رفتار ايراني‌ها بوده است و نه رفتار غرب و نه رفتار آمريکا بلکه رفتار ايراني ها.

وي گفت: گام هايي که رئيس جمهور اوباما در دور اول رياست جمهوري اش برداشت متقاعد کننده بوده زيرا  به ما اجازه اين اجماع را داد.

وي در ادامه گفت: ما مطمئنا به آينده و از سرگيري مذاکرات فني مي‌نگريم.اين موضوع هميشه مطرح بوده است که در اين مذاکرات بسيار پيچيده و فني، به بازگشت تيم هاي مذاکره کننده به پايتخت هايشان نياز داشته است و اين موضوع اتفاق افتاد و ما به آينده و از سرگيري مذاکرات فني مي نگريم.

وي درباره ادوارد اسنودن گفت:آنچه که مي توانم به شما بگويم اين است که آقاي اسنودن متهم به افشاي اطلاعات طبقه بندي شده است و او با اتهامات جنايي در آمريکا روبروست و  بايد هرچه زودتر به آمريکا بازگردد و در اين مدت از وي بر اساس سيستم (قضايي) ما محافظت کامل خواهد شد. موضع ما در اين باره تغيير نکرده است.

اسنودن در آمريکا به سرقت اسناد آژانس امنيت ملي اين کشور و جاسوسي متهم شده است.

جي کارني، سخنگوي کاخ سفيد اعلام کرد : موضع ما درباره اسنودن تغيير نکرده است . اسنودن از تابستان گذشته به روسيه پناهنده شده و روسيه نيز پناهندگي موقت به وي اعطا کرده است.

کارني در پاسخ به سوالي در واکنش به اظهارات ريک ليدگت، يکي از کارکنان آژانس امنيت ملي آمريکا در شبکه تلويزيوني سي بي اس اين مطلب را اعلام کرد. ليدگت روز يکشنبه در اين شبکه گفته بود :از ديدگاه شخص من بهتر است براي پس گرفتن اسناد مورد نظر با اسنودن مذاکره شود .

 کارني همچنين با اعلام اين مطلب که ليدگت عقيده شخصي خود را بيان کرده است، يادآور شد اسنودن به افشاي اطلاعات محرمانه متهم شده است که جرم عليه دولت فدرال به شمار مي‌رود. 

کارني افزود : اسنودن بايد هرچه سريع تر براي پاسخگويي به اتهامات خود به آمريکا باز گردد. او در آمريکا از حمايت کامل قانون اساسي بهره مند خواهد شد .   


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار