عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از مسئولان وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه قطب واکاوی پدیده‌های علمی،نقش شریان حیاتی معنوی را برای جامعه ایفا می‌کند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ؛فیاضی در همایش روز پژوهش در دانشکده فنی امام محمدباقر(ع)افزود: رسالت دانشگاه به عنوان یک مرکز علمی و پژوهشی،رسالتی پیشرو و غیرقابل مقایسه با سایر نهادهایی است که در یک کشور وجود دارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به مقایسه رویکردهای دانشگاه در قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: با تکیه بر محور پژوهش،دیگر احتیاجی به کمیت‌گرایی در دانشگاه‌ها نیست.

فیاضی تصریح کرد: دانشجو به عنوان خمیرمایه تحول در دانشگاه می‌تواند یکی از اثر بخش‌ترین عناصر اجتماعی به حساب آید و در حوزه‌های مختلف علمی،پژوهشی،فرهنگی،فکری و سیاسی اثرگذار باشد زیرا رویکرد فعالیت‌های دانشگاه حرکت به سوی توسعه علمی و پژوهشی است.

وی با اشاره به تخصص‌گرایی در سازمان‌ها بیان داشت: به‌کار نگرفتن افراد در جاهای مربوط و نبود چیدمان مناسب از آفت‌ها و ضعف‌های سازمان‌ها و صنایع است و باید توجه داشت دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشگاهی پژوهش‌محور و کارآفرین است.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، از مسئولان وزارت علوم تحقیقات و فناوری خواست به تقویت دانشگاه فنی و حرفه‌ای بپردازند تا فضای کسب و کار در جامعه گسترش یابد.

رئیس آموزشکده فنی امام محمدباقر ساری و دبیر منطقه هشت دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز با تبریک هفته پژوهش اظهار داشت: دانایی زمینه پیشرفت جامعه است.

ناصر صداقتی‌پور یادآور شد: دانایی از طریق مطالعه منابع اطلاعاتی و نیز انجام پژوهش‌های علمی به دست می‌آید که در مراکز دانشگاهی انجام می‌گیرند./س
/انتهای پیام
برچسب ها: دانشگاه ، قطب ، واکاوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.