76/7 درصد جمعیت روستائی کشور از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مندند.

به گزراش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در دیدار با استاندارخراسان جنوبی گفت: هم اکنون 6 هزار و 400 روستای کشور با تانکر آبرسانی می شوند که با تخصیص اعتبارات جدید در لایحه بودجه 93 میزان بهره مندی روستائیان از مجتمع های آبرسانی افزایش خواهد یافت.

جانباز افزود: 511 شهر در کشور نیز در آستانه تنش آبی قرار دارند به طوری که میزان تولید آب و مصرف آن تقزیبا به هم نزدیک شده است.

وی همچنین در خصوص آبرسانی به خراسان جنوبی گفت: مطالعات تامین آب خراسان جنوبی از دریای عمان ، استفاده از آبهای غیرمتعارف و انتقال آب از سایر منابع همچون دریای خزر و تاجیکستان انجام شده است.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، تصفیه خانه بیرجند را یکی از مدرنترین تصفیه خانه های کشور دانست و گفت: این تصفیه خانه علاوه بر تصفیه فیزیکی آب، تصفیه شیمیایی را هم انجام می دهد و آب بسیار با کیفیت را در اختیار مردم قرار خواهد داد.

بسکابادی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه هم اکنون 363 روستا در استان با تانکر آبرسانی می شوند.گفت: برای تکمیل 44 مجتمع آبرسانی در استان به 103 میلیارد تومان اعتبار نیاز است./س

برچسب ها: آب ، آشامیدنی ، روستایی ، سالم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.