لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد انتظار دارد بسیاری از کشورهای اروپایی در روزهای آینده اعلام کنند از مداخله فرانسه در جمهوری آفریقای مرکزی پشتیبانی می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛‌ فابیوس در پایان نشستی با همتایان خود از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل، پایتخت بلژیک، اعلام کرد « برخی از کشورها پیش از این تصمیم گرفته اند در زمینه طرح تدارکاتی به ما بپیوندند ».

فابیوس افزود « محتمل است که برخی از کشورها پا را از این نیز فراتر گذاشته در زمینه طرح نظامی نیز از ما پشتیبانی کنند . در ساعات و روزهای آینده آن را شاهد خواهیم بود ».

فابیوس از کشورهای انگلیس، آلمان، بلژیک و اسپانیا نام برد که حمایت خود را از فرانسه به ویژه در زمینه حمل و نقل نیروها و تجهیزات فرانسه به بانگی، پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی اعلام آمادگی کرده اند.

فابیوس همچنین ابراز خرسندی کرد که در این نشست شرکت کنندگان به اتفاق از موضع فرانسه حمایت کرده اند و به بزعم وی این حمایت فقط حمایت نظری نیست بلکه حمایتی عینی است.فابیوس همچنین با استقبال از پشتیبانی بسیار مهم اتحادیه اروپا در زمینه طرح بشردوستانه، اعلام کرد این کمک از آغاز سال تاکنون، بعد از اعلام کمک جدید 18 میلیون و پانصد هزار دلاری روز دوشنبه، بالغ بر 39 میلیون دلار شده است.

وی اعلام کرد « وزیران اتحادیه اروپا در پایان این نشست اعلام کردند بر اثر بحران انسانی بیش از پیش ناگوار در جمهوری آفریقای مرکزی، این اتحادیه به حال آماده باش در آمده است و برای پاسخگویی فوری به این بحران به شدت بسیج خواهد شد ».

وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا همچنین اعلام کردند بعد از مداخله فرانسه و اتحادیه آفریقا، مانند ماموریت آموزش ارتش مالی، اتحادیه اروپا آماده است از برقراری ثبات در جمهوری آفریقای مرکزی حمایت کند ».  آنها همچنین تصریح کردند « هنگامی که شرایط امنیتی به اندازه کافی ثبات پیدا کند، پشتیبانی در زمینه بخش آموزش نیروهای امنیتی نیز به منظور تضمین حل و فصل طولانی مدت بحران در جمهوری آفریقای مرکزی مورد بررسی قرار خواهد گر فت ». 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار