دفتر نخست وزيري انگليس اعلام کرد ديويد کامرون نخست وزير انگليس دوشنبه براي ديدار غيرمنتظره از نيروهاي انگليس در فاصله زماني يک سال مانده به خروج قطعي از اين کشور وارد افغانستان شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ نخست وزير انگليس که او را در اين سفر مايکل اون فوتباليست سابق انگليسي همراهي مي کرد در طول اين ديدار با شماري از نظاميان انگليسي در اردوگاه باستيون در استان هلمند ديدار کرد.

کامرون به نظاميان انگليسي گفت:"خروج بزرگ اکنون انجام مي شود. ما در سال 2013 قرار داريم و من پيش از اين گفته ام که پس از سال 2014 نيروي رزمي در افغانستان وجود ندارد . ما اين وعده را داده ايم و به آن عمل خواهيم کرد. ما نيروهاي خود را به خانه باز مي گردانيم و من از اينکه اين کار انجام مي شود خوشحال هستم."

87 هزار نظامي ايساف ( نيروي ناتو در افغانستان ) که مسئوليت امنيت افغانستان را در ژوئن گذشته به نيروهاي محلي سپرد ، قرار است تا پايان سال 2014 اين کشور را ترک کنند.

انگليس پيش بيني کرده است به تدريج نيروهاي خود را که دومين گروه بزرگ نظاميان ايساف پس از آمريکاست به 2500 نفر تا پايان سال 2013 کاهش دهد.

ديدار کامرون همچنين امکان داد که  مشارکت بين فدراسيون فوتبال انگليس و افغانستان اعلام شود و حضور مايکل اون فوتباليست انگليسي نيز به اين علت بود.

نخست وزير انگليس  تاکيد کرد :" فوتبال اين قدرت بزرگ را دارد که مردم و ملت ها را گردهم آورد و اين در زماني است که ما افغانستان را ترک مي کنيم ، ما اين کشور را به حال خود رها نخواهيم کرد ، ما به ادامه کمک مالي به نيروهاي مسلح ، حمايت از توسعه آن ادامه مي دهيم و به اين کشورکمک مي کنيم تا ليگ فوتبال داشته باشد."

در جهت تحقق اين تصميم ، نظاميان انگليسي  و افغان دوشنبه مسابقه فوتبال برگزار کردند.   
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار