به‌كارگيري "پژوهش" و افراد خبره در سازمان‌ها موجب پيشرفت علمي و اجتماعي كشور مي‌شود.

محمدرضا حميدزاده، معاون پژوهشي دانشكده حسابداري دانشگاه شهيد بهشتي در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران افزود: براي تبيين جايگاه پژوهش اولين نكته‌اي است كه بايد به آن توجه كرد تصميم‌گيري است كه ناشي از وقايع اجتماعي، سياسي و فرهنگ باشد.

وي خاطرنشان كرد: در تصميم‌گيري فردي و اجتماعي دو نوع اطلاعات تحولات محيطي و انتظارات خواسته‌ها و آرمان‌ها و استانداردهاي در بعد تصميم‌گيري وجود دارد.

حميدزاده با اشاره به اينكه براي گرفتن تصميم به اطلاعات نيازمند هستيم، تصريح كرد: براي يك تصميم‌گيري خوب نياز است كه راز يك سامانه به صورت منظم اطلاعات دروني و بروني را اخذ كنيم.

وي پژوهش را دستگاه مولد اطلاعات دانست و گفت: سامانه‌اي كه اطلاعات دقيق را از داخل يا خارج سازمان فراهم مي‌كند و تصميم‌گيري كه اطلاعات نداشته باشد به طور دقيق تقاضا را تأمين نمي‌كند.

وي افزود: پژوهش براي ما توليد اطلاعات فني، علمي، برگرفته از عملكرد واقعي جامعه، مرتبط با علوم طبيعي، اجتماعي و انساني را دارد كه همواره در جهت رفع نياز و در جهت آرمان‌ها پيش مي‌رود.

وي با اشاره به اينكه" پژوهش" مانند آبي است كه مي‌تواند سد فكري ما را پربار كند، اذعان داشت: پژوهش مخزني است كه همواره قابل استفاده است در كشورهاي پيشرفته عصر حاضر به كارگيري پژوهش در كليه تحولات اجتماعي، اقتصادي، سياسي و فرهنگي حائز اهميت است.

حميدزاده تصريح كرد: وصل شدن به تحقيقات سطح توانمندي دانش و خرد يك جامعه را افزايش مي‌دهد.

وي با اشاره به اينكه بخش خصوصي ما فاصله بسيار عميقي با پژوهش دارد، گفت: شكاف زمان ما با وضعيت پيشرفت‌هاي جامعه پر مي‌شود كه با بهره‌گيري از پژوهش و دانش بنيان كردن سازمان‌ها اين مشكل حل خواهد شد.

وي در پايان افزود: اگر به پژوهش روي نياوريم افراد خبره و متخصص را در بخش‌هاي خصوصي به كار نگيريم به سوي قله‌هاي بلند پيشرفت نمي‌كنيم.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.