همه آحاد جامعه وظیفه حفاظت از این نعمتهای خدادادی را دارند و همه باید در این خصوص مسئولیت پذیر باشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ،انفال اعم از آب، خاک، جنگل و مرتع جزو سرمایه­ های ملی بوده و حفاظت از این  سرمایه­ ها از عهده یک سازمان خارج است. 

اسکندری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده اند ( فرهنگ منابع طبیعی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود)  ادامه داد :همه نسبت به اهمیت منابع طبیعی آگاهی دارند و همچنین ثمرات تخریب آن را با پوست و خون خود لمس کرده­اند. پس چرا همچنان به تخریب این منابع ادامه می دهند؟

 

این مقام مسئول تصریح کرد:  باید حفظ منابع طبیعی به عنوان هنجار و یا تخریب آن به عنوان ناهنجاری اجتماعی در جامعه محسوب شود.

 

اسکندری با اعلام اینکه 56 درصد عرصه های استان جهت صیانت از آن به حوزه کاری اداره کل منابع طبیعی مربوط است، اضافه کرد : به دلیل تخصیص اعتبارات کم امکان حفاظت از این عرصه­ها خارج از توان اداره کل بوده و به همین دلیل از رسانه ها درخواست کمک و یاری می کنیم.

 

وی با بیان اینکه، حفاظت از عرصه های استان با فرهنگ سازی و باور قلبی امکان پذیر خواهد بود،  خاطر نشان کرد :جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه جهت اخذ نظرات تخصصی و کارشناسی در حوزه فرهنگسازی برگزار می شود و  در صورت حمایت در آموزش و فرهنگ عمومی موفق خواهیم بود/س.

 

برچسب ها: منابع ، طبیعی ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.