به دنبال محرومیت هشت ساله ملی‌پوش رکابزن کشورمان برخی حواشی و خبرهای ناخوشایند در گوشه و کنار این فدراسیون شنیده می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، ماجرا از اینجا شروع می‌شود که سه ماه پیش تست دوپینگی از رکابزن مدال‌آور تیم ملی کشورمان گرفته می‌شود و بعد از اعلام شدن تست این ملی پوش، طبق قوانین موجود هشت سال از حضور در میادین داخلی و برون مرزی محروم شد.

این حکم پیش از آنکه رای کمیته استیناف صادر شود رسانه ای شد و پس از رسانه ای شدن این رای اخباری در خصوص اینکه رییس پیشین فدراسیون از این قضایا مطلع بوده است از گوشه و کنار به گوش رسید، تاجاییکه برخی دوچرخه سواران نامی و مدال آور که در آن دوران تست دوپینگشان مثبت اعلام شده بود صحبت‌هایی از این دست را مطرح کردند که زنگی آبادی رییس سابق فدراسیون سعی دارد در این برهه از زمان که این اخبار منتشر شده است خود را تبرئه کند ولی در آن دوران پیش از مسابقات آسیایی فقط ازما مدال می خواست و در جريان مصرف داروها از طريق بدنسازشان بودند و از ما می خواستند که به هیچ عنوان نگران مثبت اعلام شدن این تست نباشیم زیرا هیچ وقت مثبت اعلام نخواهد شد، اما بعد از مسابقات این تست ها مثبت بودند و حالا کاری از دست ما ساخته نبود جز اینکه به ما بگویند به جلسات برویم و انکار کنیم او هم ازما حمایت خواهد کرد واین حمایت هر 3 ماه به 3 ماه تمدید شد تا اینکه زمان محرومیت ما به پایان رسید و همه چیز برگردن ما افتاد وآقایان خود را کنار کشیدند.

یکی دیگر از دوچرخه سواران نامی کشورمان نیز در جایی بیان کرد : در آن دوران قبل از بازی های آسیایی تست 15 نفر از دوچرخه سواران مثبت اعلام شد ولی آنها به مسابقات فرستاده شدن و صدای کسی هم در نیامد اما بعد از بازگشت از بازیهای آسیایی و گرفتن مدال برنز تست بعضی ها را مثبت اعلام کردند واگر قرار بود تست ها مثبت باشند باید در همان دوران آن را مثبت اعلام می کردند نه در این زمان.

در واقع دوچرخه سواری ایران آلوده شده است و اگر کسی بخواهد در این رشته جایی برسد سریع به سراغ دوپینگ میرود.

وی در ادامه افزود: اگر فدراسیون پزشکی می خواست نام کسی را ببرد به غیر از پراش کسان دیگر و حتی از با تجربه ها نیز نامی برده نشد. متأسفانه هیچ کنترلی در ورزشکاران وجود ندارد و هیچ کس قبل از مسابقات یا در اردوها رسیدگی نمی کند که آیا بازیکنان از دارو استفاده کرده اند یا اینکه به صورت رندومی هر بازاز دوچرخه سوار تست بگیرند.

حالا پس از این صحبتها باید دید که پس از قطعی شدن رای محرومیت پراش مسئولین فدراسیون دوچرخه سواری چه رکاب زنی را جایگزین این ملی پوش کرده اند تا در این مدت کوتاه بتواند برای کشورمان مدال کسب کند و اینکه چرا پیش از ارائه مدارک پراش به استیناف این رای رسانه ای شد.

در آخر پس از این صحبتها چند بحث پیش می آید که چرا در ورزشی به این مهمی که در میادین آسیایی و جهانی مدال آور است باید از دست اتفاقات پیش بیاید مگر نه اینکه ورزش جدا از سلامت بدن تقویت مرام و اخلاق حرفه ای ورزش است چرا مسئولین رده بالای ورزش در این قضیه دخالت نمی کنند تا مسئله دوپینگ یکبار برای

همیشه در ورزش و این رشته ورزشی ریشه کن شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار