رییس انجمن بیماران ام اس خراسان شمالی از وجود 235 بیمار مبتلا به ام اس در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران سهیلا پیدا، منطقه خراسان شمالی گفت: در مدت مشابه سال گذشته تعداد 180 بیمار عضو این انجمن بوده‌اند، این درحالیست که این تعداد در حال حاضر به 235 نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از نیمی از بیماران مبتلا به ام.اس عضو این انجمن‌ را زنان تشکیل می‌دهند و بیشتر آمار افزایش یافته امسال نیز متعلق به زنان بوده است.

پیدا افزود: ناآگاهی از این بیماری می‌تواند آینده تاریک و مبهمی را برای بیماران رقم بزند، بنابراین بیماران می‌توانند با ارتقای آگاهی، داشتن تغذیه خوب وسالم و محیطی امن و آرام و دور از استرس و درمان زود هنگام از عود و بدخیمی این بیماری بکاهند.

وی با اشاره به اینکه امروزه بیش از هر زمان دیگری نقش عادت‌ها و الگوهای تغذیه‌ای در بروز، پیشگیری، کنترل و درمان بیماری‌ها ثابت شده است، ادامه داد: نقش تغذیه در تمام بیماری‌ها به ویژه ام.اس بسیار کلیدی و مهم است، بنابراین آگاهی از این موارد در پیشگیری و درمان بیماری تاثیر بسزایی دارد.

این مسوول حمایت ناکافی مسئولان و خانواده‌ها و نداشتن اشتغال و هزینه بالای داروها را بزرگ‌ترین مشکل این بیماران بیان کرد و توضیح داد: پیگیری مسایل و مشکلات مبتلایان به ام.اس از طریق مکاتبات، ملاقات حضوری با مسئولان استانی و کشوری هماهنگی با ارگان‌های مرتبط و حمایتی برای کمک به بیماران، تهیه پمفلت، برگزاری اردوهای زیارتی‌، خرید ویلچر، تخت و وسایل مورد نیاز بیماران، تقبل هزینه رهن و اجاره محل زندگی بیمار از طریق استانداری، پرداخت وام به بیماران نیازمند و دیگر کمک‌های معیشتی از اقداماتی است که این انجمن انجام می‌دهد.

وی اظهار کرد: در صدد تاسیس یک آسایشگاه برای این بیماران هستیم و از خیران و مسئولان خواهشمندیم در این زمینه ما را یاری کنند.

رییس انجمن بیماران ام اس خراسان شمالی تاکید کرد: متاسفانه ام.اس مهم‌ترین دلیل ناتوانی جوانان است و کمک به این قشر جوان و ایجاد انگیزه در آن‌ها اقدامی نیک و پسندیده محسوب می‌شود.

انتهای پیام/م
منبع: ایسنا
برچسب ها: بیمار ، ام اس ، خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.