در آستانه اربعین حسینی شاهد راهپیمایی‌های متعدد و میلیونی از داخل و خارج عراق برای مراسم اربعین حسینی در کربلا هستیم و براساس پیش‌بینی‌های انجام شده امسال کربلا میزبان 20 میلیون زائر است.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران سال‌هاست که سنت پیاده روی برای حضور در مراسم اربعین امام حسین(ع) در کربلا میان شهروندان عراقی در حال اجراست و این سنت حسنه در سال‌های اخیر با استقبال سایر مسلمانان از کشورهای مختلف نیز روبه رو شده است.  
 
در سال‌های اخیر گروهی از ملت شریف ایران و محب آل البیت(ع) در آستانه اربعین حسینی در قالب کاروان‌هایی قسمتی از مسیر کربلای امام حسین(ع) را پیاده روی می‌کنند.
 
جمعیت میلیونی از استان بصره با گذر از استان‌های جنوبی راهی کربلا شدند تا زیارت اربعین را به جا بیاورند و در راه آنها خیمه‌ها و تکیه‌های عزاداری و هیئت‌های مختلفی برسر راه این زائران است.
 
این راهپیمایی میلیونی از جنوب استان بصره به سمت استان کربلا صورت می‌گیرد و این جمعیت در راه خود با وجود تهدیدهای امنیتی از استان‌های ناصریه و سماوه و دیوانیه و حله و نجف هم عبور می‌کنند.
 
زائران حسینی با وجود تهدیدهای همیشگی تروریستها و تغییرات آب و هوایی با سن و سال‌های مختلف از کودکان گرفته تا پیرمردان و پیرزنان با پای پیاده این مسیر را طی می‌کنند مسیری که گاه به صدها کیلومتر می‌رسد تا بتوانند در مراسم زیارت اربعین امام حسین(ع) شرکت کنند.
انتهای پیام/
برچسب ها: اربعین ، حسینی ، کربلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار