عده‌ای بر این باورند که پروتز تنها برای انسان‌ها کاربرد داد اما امروزه برای ادامهٔ حیات و حیوانات آسیب دیده و بقای نسل آنها حیوانات را تحت درمان‌های پزشکی خاصی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،

1- تونکا، لاک پشتی بر روی چهار چرخ
تونکا لاک پشتی است که در منطقه فیج که پاهای او توسط سگ گاز گرفته شد اما کارگران شبه جزیره لاک پشت را درمان کردند و چهارچرخ به عنوان پروتز به زیر بدن او وصل کردند.


2- مالی، اسبی با پاهای پروتزی
مالی اسبی است که صاحب خود را گم کرد و در طوفان کاتریا گرفتار شد و توسط یک سگ کوچک و گاو نر مورد حمله قرار گرفت و پاهای راست او به شدت آسیب دید اما دامپزشکان پاهایی مانند انسان به عنوان پروتز برای او ایجاد کردند.



3- موتان، فیلی با یک پای چوبی
موتان پا‌هایش را در مین های رزینی نزدیکی مرز تایلند از دست داد و دامپزشکان پا‌های او را جراحی کردند و اکنون با یک پای مصنوعی پروتزی از جنس چوب راه می‌رود.



4- فوجی، دلفینی با دم لاستیکی
فوجی در آکواریومی بزرگ نگه داری می‌شود که بر اثر بیماری مرموز دم و باله‌ی خود را از دست داد اما دامپزشکان با ساخت دم پروتزی برای او ادامه حیات را برایش ممکن ساختند.



5- یوزونکا، لک لکی با منقار پروتزی
یوزونکا که منقارش براثر حمله انسان‌ها به شدت آسیب دیده بود قادر به خوردن و نوشیدن و شکار نبود اما پزشکان با مراقبت از او منقاری پروتزی برای او ایجاد کردند تا به راحتی بتواند شکارکند.



6- استامی، کانگورویی با اندام پروتزی
استامی کانگورویی قرمز رنگ است که در اوهیو زندگی می‌کند که او بر اثر بیماری نادر تنها با یک پا به دنیا آمد دامپزشکان در دانشگاه ایالتی اوهایو اندامی مصنوعی برای او ایجاد کردند که او اکنون می‌تواند حرکات طبیعی خود را انجام دهد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار