انواع نرم افزار‌ها به تازگی جنبه‌های فضایی و حقوقی به خود گرفته و نرم افزارهایی در ارتباط با پیگیری وضعیت قضایی افراد ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، به تازگی یک برنامه دیجیتالی بر روی اینترنت تولید شده است که پس از دریافت پول به میزان ۱۰۰ دلار به طول کلی و یا سالی ۱۵ دلار چنانچه کاربر دچار فوت شود، اطلاعات ایمیل‌های او و سایت‌های اینترنتی که عضو آن است را برای اعضای خانواده او ارسال می‌کند.


گفتنی است، این برنامه‌ها Perpetu نام دارد و در وهله اول بررسی می‌کند که اعلام خبر فوت فرد جعلی نباشد و آنگاه اطلاعات حساب او را برای بستگان او می‌فرستد، از جمله عکس‌های آنلاین، و حتی کد عبور به حساب کاربری او برای برداشت از حساب کاربری فرد که در حقیقت میراث دیجیتالی افراد است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، این برنامه خدمات متنوعی را به بستگان فرد متوفی ارائه می‌کند.

برای استفاده از این سرویس پس از پرداخت وجه مورد نظر، یک کد منحصر بفرد به اعضای خانواده فرد داده می‌شود که پس از فوت فرد می‌توانند با آن کد به کلیهٔ اطلاعات دیجیتالی او دسترسی پیدا کنند.

در حال حاضر اعضای خانواده برای دسترسی به اطلاعات حساب کاربری فرد در اینترنت می‌بایست از دادگاه حکم قضایی بگیرند اما این برنامه کار اعضای خانواده را راحت می‌کند.

مدیران طراح این برنامه، هدف از تولید آن را اطلاع رسانی در خصوص افراد و به ویژه کمک به شرکت‌های بزرگی مثل یاهو و گوگل معرفی کرده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار