معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر لزوم تعریف منابع درآمدی شهرداری‌ها از سوی دولت، گفت:معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران مطرح کرد؛این انتظار از دولت تدبیر و امید می‌رود که به انتظار 30 ساله شهرداری‌ها برای تعریف منابع درآمدی پایان دهد.

به گزارش، خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران "حسین محمد پورزرندی" اظهارداشت: از سال 62 و با خودکفا شدن شهرداری ها در تامین منابع مالی، مشکلات عدیده ای تامین این منابع ایجاد شده و با آنکه دولت وقت موظف بود در مدت زمان 6 ماهه آن زمان، تامین منابع مالی شهرداری ها را تعیین تکلیف کند، اما با گذشت 30 سال هنوز اتفاقی در این خصوص نیافتاده است.

وی تصریح کرد: امروز بیشترین اتکای منابع درآمدی شهرداری ها بر منابع ناپایدار و ساخت و سازهاست و این درحالی است که با ایجاد و تعریف منابع پایدار، روند توسعه شهرها شتاب گرفته و مشکلات مدیران شهری کمتر می شود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: بسیاری از شهرداری ها به خصوص در شهرهای کوچک امروز با مشکل تامین منابع مالی و حتی پرداخت هزینه های عمومی اداره شهر مواجه اند.

پورزرندی با تاکید بر اینکه تامین منابع درآمدی پایدار و انجام کمک های دولتی می تواند از بار مشکلات مالی شهرداری ها کم کند خاطرنشان کرد: در شهرداری تهران توانسته ایم با افزایش سهم درامدهای پایدار در بودجه ، بخشی از مشکلاتی که در سال های قبل برای تامین درامد ها وجود داشت را بر طرف کنیم اما با این حالی همچنان لزوم کمک های دولتی و مشخص شدن ردیف های درامدی از سوی دولت احساس می شود.

وی خاطرنشان کرد: رفع دغدغه شهرها برای تامین منابع مالی ، رشد همگون جمعیت و ساختارشهرها را موجب خواهد شد و از طرفی مشارکت مردم در اداره امور شهر و اجتماعی شدن فعالیت شهرداری ها را نیز به همراه خواهد داشت.
انتهای پیام/
برچسب ها: منابع ، شهردار ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار