استاد دانشگاه هنرهای زیبای تهران با اشاره به اینکه برگزاری جشنوراه پژوهش و مدیریت شهری در تهران بسیار مفید است، گفت: مخاطب اصلی این جشنواره مجموعه شهرداری است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران منصور زند گفت: در گذشته آثار علمی مسائل شهری به لحاظ طراحی شهری، صرفا مقالات علمی بود و بیشتر در کتابخانه‌ها جهت دسترسی محققان و حداکثر برای تهیه رساله‌های دانشجویی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

زند با بیان اینکه آثاری که در گذشته برای حوزه مدیریت شهری منتشر می‌شد برآورنده نیازهای شهرداری و مجموعه‌های مدیریت شهری شهرهای کلان نبود، افزود: اکنون مدیران شهری با مسائل خاصی در خیابان‌ها، میدان‌ها، محله‌ها، کوچه‌ها و بازارها مواجه هستند و این نیاز شهرداری را وادار به تولید علوم کاربردی در این زمینه کرده است.

وی خاطر نشان کرد: البته این علوم کاربردی مبتنی بر یک سری مبانی نظری مشترک است که محصول آن می‌تواند مورد استفاده دیگران هم قرار گیرد، حتی مجموعه‌های غیرمدیریت شهری؛ اما محصولاتی که طی 5 سال اخیر تولید شده‌اند، بسیار نزدیک به نیاز شهرداری‌ها و کلان‌شهرها هستند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته اکثر کتاب‌های عمومی طراحی شهری برای مبلمان شهری بود، اما اکنون تمام جوانب مد نظر قرار می‌گیرد و وارد جزئیاتی شدیم که قبلاً مورد توجه نبود، اظهار کرد: به عنوان نمونه، فضاهای پویای شهری مانند؛ میدان یا خیابان، و نیز عناصر تزئینی یا مجسمه‌ها و مکان‌یابی‌شان چه تأثیراتی بر روی شهر می‌گذارد. اکنون پیشرفت خوبی در شناسایی فضاهای پویای شهری توسط شهرداری‌ها حاصل شده است.
انتهای پیام/
 
 
برچسب ها: هنر ، تهران ، پیشرفت ، دانش ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.