انجمن مهندسان مکانیک آمریکا (American Society of Mechanical Engineers)‏ و به اختصارASME ، یک انجمن علمی مهندسی با تمرکز در زمینه مهندسی مکانیک است.این انجمن که در سال 1880 بنیان گذاشته شد،بیش از 130٬000 نفر عضو در 158 کشور دنیا دارد و فقط حدود 3 هزار نفر از سراسر جهان توانسته‌اند به این رده از عضویت FELLOW of ASME دست یابند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، دکتر حسین شجاع، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی عمران به دلیل داشتن پیشینه‌ی علمی در زمینه‌ی مهندسی مکانیک و پژوهش‌های بین‌المللی به عنوان عضو فلوی انجمن مهندسان مکانیک آمریکا معرفی شد.

همچنین گفتنی ست انتخاب دکتر حسین شجاع، استاد دانشکده مهندسی عمران به عنوان FELLOW of ASME به دلیل داشتن پیشینه‌ی علمی در زمینه‌ی مهندسی مکانیک و پژوهش‌های بین‌المللی، نه تنها به عنوان یک افتخار علمی بزرگ برای دانشگاه صنعتی شریف محسوب می‌شود، بلکه یک دستاورد قابل توجه برای تمامی جامعه علمی کشور محسوب خواهد شد.

لازم به ذکر است پیش از این دکتر علی مقداری، استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تنها دارنده ی عنوان FELLOW of ASME در ایران بوده است و اینک با کسب این عنوان توسط دکتر شجاع، تنها 2 عضو فلوی این انجمن در ایران مشغول به فعالیت هستند که هر دو از اعضای هئیت علمی دانشگاه صنعتی شریف می‌باشند.

این انجمن در سال 1880 بنیان گذاشته شد. این مؤسسه به منظور ترویج و گسترش علوم مهندسی مکانیک و زمینه‌های چند رشته‌ای برای توسعه تکنولوژی، استاندارد سازی، برگزاری همایش‌های بین المللی و آموزش مداوم نیروی انسانی به جهت بهبود و افزایش کیفیت زندگی بشر تأسیس شده است.

ASME  بیش از 130٬000 نفر عضو در 158 کشور دنیا دارد و در حال حاضر، از بیش از 130 هزار عضو این انجمن، فقط حدود 3 هزار نفر از سراسر جهان توانسته‌اند به این رده از عضویت FELLOW of ASME دست یابند. از این رو شهرت این انجمن در حال حاضر بین‌المللی و جهانی است ویکی از قدیمی‌ترین سازمان‌هایی است که به دست به تدوین استاندارد زد. این انجمن بالغ بر ۶۰۰ استاندارد و آیین‌نامه نوشته است که شامل استانداردهایی در زمینه دیگ بخار و مخازن تحت فشار، آسانسورها، اندازه‌گیری جریان سیالات در کانال‌های بسته، جرثقیل‌ها، ابزار دستی و ماشینی است./م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار