مصرف زياد مواد قندی روند پيري را سرعت مي بخشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد،کارشناس تغذیه مرکز بهداشت بجنورد افزود :امروزه مصرف مواد قندي و شيرين توسط افراد در سنين مختلف افزايش يافته و تمايل به مصرف اين مواد باعث شده که برخي کارخانه ها محصولات غذايي خود را شيرين تر تهيه و به بازار عرضه کنند.

جودت با اشاره به این که عادت کردن به ذائقه شيرين، عوارض و عواقب جبران ناپذيري را به همراه دارد ،مي گويد: قند جزو گروهي از مواد انرژي زاست که هر گرم آن 4 کيلو کالري انرژي توليدمي کند و مانند چربي ها در صورتي که بيش از ميزان مورد نياز مصرف شود باعث اضافه وزن، چاقي، افزايش چربي و فشار خون خواهد شد.

وی با بيان اينکه آرتريت و ديابت 2 عارضه ديگر مصرف زیادمواد قندي است،تصريح مي کند: با توجه به مضرات مصرف مازاد مواد قندي در سلامت توصيه مي شود کمتر از 10 درصد انرژي روزانه از قندهاي ساده تأمين شود به عنوان مثال فردي که روزانه 2 هزار کالري انرژي دريافت مي کند مي تواند کمتر از 200 کالري آن را (حدود 50 گرم) از قند و شکر استفاده کند.

وي عنوان مي کند: براي کاهش مصرف قند و شکر در برنامه غذايي بهتر است خرما، توت و انجير خشک و کشمش را جايگزين قند نمایید و در مصرف مواد شيرين نظير شکلات، مربا، عسل و شربت ها حد اعتدال را رعايت کنيد.


انتهاي پيام/ ش ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.