معاون سازمان توسعه تجارت کشور گفت: 8 هزار صادرکننده غیرنفتی در کشور وجود دارد که به ازای هر 10 هزار نفر ، یک نفر صادرکننده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، سهراب سلیمی در همایش بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان کرمان، افزود: صادر کنندگان غیرنفتی در کرمان و دیگر استانها از حد متوسط کشور کمترند.

وی با بیان اینکه در استان کرمان آمار صادرکنندگان به حد مورد انتظار نرسیده است ، افزود: اگر در حدود 300 صادرکننده در این استان داشته باشیم تازه به متوسط کشور نزدیک شده‌ایم.
سلیمی با اشاره به اینکه پارسال سال خوبی برای صادرات کشور نبود ، خاطرنشان کرد: در آبان و آذر پارسال به دلیل مصوبه کارشناسی نشده ستاد ، تدابیر ویژه علیه صادرات کشور، مالیات بر صادرات و محدود شدن بعضی کالاهای صادراتی را به سبب برخی تصمیمات نسنجیده داشتیم.
وی تصریح کرد: در همان سال شورای عالی صادرات کشور که مرکز اصلی تصمیم گیری و تعیین طریق برای صادرات کشور بود ، راکد شد ، این در حالیست که اعضای این شورا سابقه ی سال‌ها تجربه و تخصص را دارند.

سلیمی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه مجلس باید در پشتیانی از صادرات جلوتر از دولت حرکت کند ، از نمایندگان مجلس خواست تا فراکسیون صادرات را در مجلس تقویت کنند.

معاون سازمان توسعه تجارت کشور، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر محور قراردادن تولید و صادرات در کشور گفت: باید تلاش کنیم تا تولید در کشور به صادرات منجر شود زیرا صادرات هیچ گاه مانعی برای معیشت مردم نیست.

وی اصلاح ساختارها در سازمان توسعه تجارت را از ملزومات کار دانست و افزود:سازمان توسعه تجارتبه دنبال اصلاح ساختارهاست که یکی از این حوزه‌ها بحث رایزنان بازرگانی است که باید مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد/س.


برچسب ها: صادرات ، غیرنفتی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.