خانواده‌ها نقش کلیدی در دوران نوجوانی فرزندشان دارند و می‌توانند با شناسایی خواسته و نیازهای نوجوان خود مانع بحران‌های این دوران شوند.

ابراهیمی مقدم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: دوران بین کودکی و بزرگسالی را سن نوجوانی می‌نامند چرا که در این دوران نه نیازهای کودکی چنان پررنگ است و نه فرد به تفکر بالغ و پخته‌ای رسیده که این امر موجب به وجود آمدن خواسته‌ها، نیاز‌ها و به طبع آن بحران‌های خاص می‌شود.  
وی ادامه داد: منظور از بلوغ در دوران نوجوانی فقط بلوغ جنسی نیست بلکه این امر می‌تواند در زمینه‌هایی مانند مسایل اجتماعی، معنوی،‌شناختی و خصوصا عاطفی باشد.  
وی با اشاره به نقش خانواده‌ها در این دوران افزود: نوجوانی که از نظر عاطفی در محیط خانواده به اندازهٔ کافی مورد توجه قرار نگیرد نیازهای خود را در وجود جنس مخالف جستجو خواهد کرد و این مسئله می‌تواند در آینده موجب به وجود آمدن احساس شکست و از بین رفتن حس اعتماد او نسبت به دیگران شود.  
ابراهیمی مقدم اظهار داشت: برقراری محیطی همراه با آرامش صحبت و احترام در خانواده می‌تواند شرایط روانی مثبت و پایداری را برای نوجوان به وجود آورد و تا حد بسیاری از هرگونه احساس روانی منفی در او جلوگیری نماید.  
وی در خاتمه به اهمیت وقت گذاشتن والدین برای نوجوانشان اشاره کرد و گفت: به کارگیری ابزارهای کلامی، ابراز لطف و دوست داشتن، گفتگو در مورد احساسات و استرس‌ها و رفتار همدلانه می‌تواند موجب برآورده شدن نیازهای عاطفی نوجوان شده و این دوران را با شیرینی سپری کرد.
برچسب ها: نوجوان ، خواسته ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار