عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی وشهرساز نمونه در سال92 گفت: دانش شهرسازی ایران متعلق به دهه‌های پیش است و باید تغییرات اساسی در این دانش در کشور به وجود آید.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ؛ مظفر صرافی در ششمین بزرگداشت روز جهانی شهرسازی در دانشگاه مازندران افزود : دانشی که ما در شهرسازی مطالعه می‌کنیم مربوط به دهه‌های پیش است و باید تغییراتی اساسی که در رشته شهرسازی ایجاد شده ‌را لحاظ کرد و ناسازگاری‌های بسیاری که در این زمینه ایجاد شده ‌را از میان برداشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه شهر محل زندگی شهروندان است و شهروندان خوب از دل شهر خوب و زیبا به دست می‌آیند، گفت: ما فقط به کلیت شهرها توجه کرده‌ایم و محتوا‌ و اجزا را مورد توجه قرار نداده‌ایم و به شکل بسنده کردیم که این باعث شده ‌در رفع مشکلات ساختارهایی که باعث ایجاد این مشکلات شده‌‌اند بررسی نشوند.

صرافی در ادامه با اشاره به اینکه ما در شهرسازی باید به ساختارهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه هم توجه کنیم، گفت: شهرساز نباید فقط یک مامور معذور باشد که کار خط کشی است.

وی در پایان گفت: رسالت شهر گردهمایی مردم برای به دست آوردن قدرت در تعیین سرنوشتشان است نه اینکه فقط راهگشایی برای سودجویان و منفعت‌طلبان باشد./س
/انتهای پیام
برچسب ها: دانش ، شهر ، سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.