نماینده تام الاختیار آیت الله مکارم شیرازی در استانهای شمالی گفت: کنگره مقابله با گروه های تکفیری و سلفی برگزار می شود.

حجت الاسلام حبیب الله رسولی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود: ما درصدد هستیم کنگره مقابله با گروه های تکفیری و سلفی را راه اندازی کنیم که این موضوع یکی از مسائل مهم و ضروری جهان اسلام است.

وی به نظر آیت الله مکارم شیرازی درباره مذاکرات ژنو اشاره و اضافه کرد: معظم له در درس خارج فقه خود با اشاره به مذاکرات اخیر ژنو تأکید کرد، این مذاکرات از نظر رهبر معظم انقلاب مورد تأیید و تأکید قرار گرفته و هر کس که بگوید رهبر معظم انقلاب این مذاکرات را قبول ندارند، اشتباه می کنند ولی به دولت آمریکا هیچگونه اعتمادی نداریم.

وی در ادامه با تشریح چگونگی ایجاد دفتر آیت الله مکارم شیرازی در استانهای شمالی گفت: در سال 86 به دلیل گستردگی کار دفتر آیه الله العظمی مکارم شیرازی در قم ، ایشان تصمیم گرفتند در استان مازندران که استانی سئوال خیز و همینطور ولایت محور است دفتری ایجاد کنند و به صلاحدید خودشان اینجانب را به مسئولیت اداره آن دفتر منصوب کردند.

وی در ادامه گفت: بابل یکی از شهرهایی است که زمانی دو هزار عالم دینی در محضر سید العلماء درس و بحث می خواندند و در سده های اخیر نیز آیه الله کوهستانی و آیه الله فاضل نیز در این شهر تحصیل کردند. از این رو معظم له صلاح دیدند که در این شهر دفتر نمایندگی باز شود.

حجت الاسلام رسولی در تشریح کار این دفتر گفت: ما در این دفتر شبهات کلامی ، اخلاقی ، اعتقادی و حتی مشکلات اخلاقی را پاسخ می دهیم و حتی به مشکلات خانوادگی نیز رسیدگی می کنیم، این دفتر از علماء و معتمدین شهر نیز برای پیشبرد اهداف معظم له استفاده می کند. افرادی مانند حجت الاسلام یزدانی و حجه الاسلام مهدی پور. مشاوره های مذهبی در این نمایندگی به صورت رایگان و به صورت مداوم انجام می گردد.

حجت الاسلام رسولی گفت: این نمایندگی در شناسایی افراد نیازمند می کوشد تا جایی که امکان دارد به مستمندان کمک و در تأمین بخشی از نیازمندی های آنها سهیم باشد./س

انتهای پیام //

برچسب ها: کنگره ، گروهک ، تفکیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.