انصاری در جمع خبرنگاران:

رقم 53 هزار میلیاردی بودجه 92 برای پروژه‌های عمرانی غیرواقعی بود/ دولت هراسی از پاسخگویی به سوالات نمایندگان ندارد

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: در بودجه سال جاری به طور غیرواقعی رقم 53 هزار میلیاردی را برای پروژه‌های عمرانی پیش‌بینی کرده بودند در حالی که این رقم در عمل به هیچ عنوان قابلیت اجرایی ندارد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور پس از پایان جلسه ظهر امروز (چهارشنبه) هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه روز گذشته مجلس، حجت‌الاسلام مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، باهنر نایب رئیس مجلس و همچنین مرکز پژوهش‌ها نیز اعلام کرده‌اند که منابع درآمدی در بودجه 93 با نگاه خوشبختانه و حداکثری در نظر گرفته شده و به این معناست که منابع پیشنهادی دولت باید کاهش یابد.
 
وی در ادامه افزود: در توافق کلی امسال مجلس و دولت تلاش بر این بوده تا لایحه بودجه با توجه به منابع مصرفی و تولیدی واقعی تدوین شود، مجلس نیز روز گذشته بابت ارائه به موقع لایحه و همچنین به دلیل شفاف بودن اعداد و ارقام در نظر گرفته شده در لایحه تقدیر و تشکر کرد.
 
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح کرد: در دیدارهای اخیری که با اعضای هیئت رئیسه و رئیس مجلس انجام شد، درخواست‌ها این بود که با توجه به کثرت پروژه‌های عمرانی و کمبود منابع درآمدی، دولت سعی کند یک غربالگری در طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی صورت دهد و این طرح‌ها را اولویت‌بندی کند، در این میان نیز دولت در حد توان خود به این خواسته مجلس عمل کرده است.
 
انصاری با اشاره به بودجه سال جاری گفت: در بودجه سال جاری به طور غیرواقعی رقم 53 هزار میلیاردی را برای پروژه‌های عمرانی پیش‌بینی کرده بودند در حالی که این رقم در عمل به هیچ عنوان قابلیت اجرایی ندارد.
 
انصاری با بیان اینکه دولت سعی دارد امسال فشار سنیگنی را به بودجه جاری وارد کند، گفت: در لایحه بودجه 93 منابع جدیدی را برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته‌ایم و در این راستا نیز 37 هزار میلیارد تومان را برای طرح‌های عمرانی پیش‌بینی کرده‌ایم و تلاش دولت بر این بوده که این رقم را محقق کنیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود تصریح کرد: میزان اعتبارات اختصاص یافته در سال آینده به پروژه‌های عمرانی به میزان 4 برابر نسبت به عملکرد سال جاری بوده است.  
 
وی افزود: اولویت‌بندی در طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی باید رعایت شود و نمایندگان باید این موضوع را در نظر داشته باشند که میزان اعتبارات اختصاص یافته به طور واقعی بوده است.  
 
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره سوالات مکرر نمایندگان از وزرای کابینه گفت: نمایندگان می‌توانند در هر زمانی سوالات خود را مطرح کنند گرچه شاید از نظر آیین‌نامه‌ای سوالاتی که مطرح می‌شود ممکن است با وظایف وزرای ذیربط منطبق نباشد ولی این موضوع به معنای تقابل دولت با مجلس نیست.
 
انصاری با تاکید براینکه برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی برای تعامل دولت و مجلس انجام شده است، گفت: در جلسه شب گذشته سران قوا نیز بر لزوم افزایش سطح تعامل هر سه قوه تاکید شد.
 
وی درباره سوالات برخی از نمایندگان که خارج از آیین نامه داخلی مجلس و قانون است، گفت: سوالاتی که در آیین نامه و در حوزه وزرا نیست باید از دستور خارج شود، در این میان وزرا به احترام مجلس در کمیسیون‌ها حضور می‌یابند گرچه این حضور زمان بسیار زیادی را از وزرای دولت می‌گیرد.  
 
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پایان تاکید کرد: تمام تلاش ما براین است که سوالات از وزرا به حداقل برسد زیرا دولت از پاسخگویی به سوالات هیچ ابهام و هراسی ندارد و انتظار ما براین است که نمایندگان مجلس شرایط و فضای آغازین کار دولت را در نظر گرفته و مکانیزم سوالات غیررسمی بررسی شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: انصاری ، دولت ، فشار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار