معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال 635 هزار تن گندم به صورت آبی و دیم در آذربایجان غربی تولید شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران مقصود قربانی اظهار داشت: 358 هزار و 400 هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی زیر کشت گندم آبی و دیم بوده که 635 هزار تن گندم برداشت شده است.

وی با اشاره به بیشترین و کمترین میزان تولید گندم در شهرستان‌های آذربایجان غربی، ادامه داد: بوکان بیشترین میزان تولید گندم و ماکو کمترین میزان تولید گندم را در استان به خود اختصاص داده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی سطح برداشت جو را در آذربایجان غربی 57 هزار و 255 هکتار عنوان کرد و ابراز داشت: 121 هزار تن میزان تولید جو در آذربایجان غربی در سال 92 است.

قربانی تصریح کرد: آذربایجان غربی رتبه نخست تولید چغندر قند، آفتابگردان آجیلی و کدوی آجیلی را در کشور داراست.

وی یادآور شد: استفاده از ارقام پرمحصول، کشت به صورت مکانیزه کامل، مساعد بودن شرایط اقلیمی و خاک‌های زراعی، بالا بودن دانش فنی چغندرکاران منطقه به دلیل فعالیت‌های آموزشی و اطلاع رسانی‌های به موقع از طرف سازمان جهاد کشاورزی استان از دلایل کسب رتبه نخست تولید چغندر قند است.

قربانی مساعد بودن شرایط اقلیمی و خاک‌های زراعی، وجود بزرگ‌ترین بازار خرید و فروش آجیل کشور در خوی، بالا بودن قیمت آن در بازار آزاد، بالا بودن دانش فنی زارعین منطقه و کاشت، داشت و برداشت آن به همراه خانواده را از دلایل کسب رتبه نخست در تولید آفتابگردان آجیلی برشمرد.

وی متذکر شد: آشنایی کامل کشاورزان با کاشت، داشت و برداشت محصول کدوی آجیلی، مساعد بودن شرایط اقلیمی و خاک‌های زراعی، بازار خرید و فروش آجیل کشور در آذربایجان غربی و بالا بودن این محصول در بازار آزاد از دلایل کسب رتبه نخست تولید کدوی آجیلی در کشور است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: ارومیه ، گندم ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.