رجبعلی خسروآبادی گفت: حدود 2500 خانه در تهران که دارای ارزش تاریخی و معماری بوده شناسایی شده اولویت ما ساماندهی و حفظ این خانه‌ها است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ رجبعلی خسرو آبادی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در نخستین صبحانه کاری با خبرنگاران که صبح امروز در میراث فرهنگی استان تهران برگزار شد گفت: از این پس هر هفته روز چهارشنبه با اصحاب رسانه صبحانه‌ی کاری خواهیم داشت تا به مسائل و مشکلاتی که در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران را دارد بپردازیم.
 
وی افزود: باید مطالبات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میان اقشار مختلف نهادینه کنیم.
 
خسرو آبادی تصریح کرد: در حوزه میراث فرهنگی اصلی‌ترین کاری که ضروری بوده حفظ و احیاء بناها و آثار تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشورمان است که در چند سال گذشته مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار گرفته بود.
 
مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران اظهار داشت: براساس هماهنگی‌هایی که با دستگاه‌های مختلف هم‌چون شهرداری و دیوان عدالت اداری صورت گرفته و قول مساعدتی که آن‌ها دادند از این پس نسبت به میراث فرهنگی توجه ویژه‌ای خواهند داشت.
 
وی ادامه داد: از مردم  برای حفظ بناها تقاضا داریم در شهر تهران امید ما به شورایاری‌های محلات بوده به عنوان کسانی که دلسوز محله‌ی خود هستند تا خانه‌هایی که واجد شرایط است حفظ کنند.
 
خسرو آبادی بیان کرد: در تهران 2500 بنا و خانه تاریخی واجد ارزش وجود دارد که نحوه کاربری و احیای آن برای میراث فرهنگی مهم است.
 
وی ادامه داد: مذاکرات خوبی نیز با دیوان عدالت اداری درباره‌ی آثار ثبت شده صورت گرفته امیدواریم دیگر شاهد خروج هیچ اثر تاریخی ثبت شده از فهرست آثار ملی نباشیم.
 
مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران تصریح کرد: بر اساس مذاکراتی که با شهرداری صورت گرفته به هیچ عنوان اجازه تخریب بناهای تاریخی را نخواهیم داد.
 
وی اظهار داشت: در شهر تهران مکان‌هایی را برای عرضه و فروش محصولات صنایع دستی در نظر گرفته‌ایم به طوری که  
 
30 خانه کار آفرینی در شهرداری تهران آماده انجام این کار است.
 
خسرو آبادی تأکید کرد: باید در چهار گوشه تهران بازارچه‌های صنایع دستی راه اندازی شود هم‌چنین 100 نقطه نیز برای فروش آثار هنرمندان اختصاص یابد.
 
انتهای پیام/ ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار