استان کرمانشاه یکی از استان های غنی از نظر جاذبه های تاریخی است

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه گفت:  بیش از 4 هزار اثر تاریخی  در استان  شناسایی شده است که 1 اثر به ثبت جهانی و 2163 اثر به ثبت ملی رسیده است به گونه ای که تعدادی از این آثار در سطح شهر و در محدوده شهرداری های شهر کرمانشاه و شهرستان های این استان واقع شده است.

علیرضا مردای بیستونی گفت: طی پیگیری های بعمل آمده از سوی استانداری مبنی بر ساماندهی آثار تاریخی در محدوده شهر کرمانشاه، شهرداری کرمانشاه نسبت به همکاری های لازم با اداره کل میراث فرهنگی بر اساس مواد 115 قانون برنامه چهارم توسعه اقدام کرد بطوریکه که در این مواد قانونی که در واقع ماده 166 تنفیذی قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است و در برنامه چهارم با موضوع ماده 115 مصوب شده است. در این ماده در واقع شهرداری و سایر دستگاه ها را بعنوان بازوهای اجرایی در خصوص حفاظت، مرمت و احیاء آثار تاریخی اعلام می دارد.

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه افزود: یکی از مهمترین این اقدامات آزادسازی بیش از 5 هکتار از حریم های محوطه تاریخی تاق بستان است که در شمال این شهر واقع گردیده علاوه بر ان جابجایی 5 دکه، تملک یک باب قهوه خانه و جابجایی تأسیسات آبرسانی پارک های شرقی و غربی و ... از دیگر اقدامات انجام شده توسط شهرداری محترم کرمانشاه بوده است.

مرادی بیستونی اظهار داشت: با توجه به پیگیری های اخیر شهرداری، مرمت ساختمان قدیمی کنسول گری انگلیس که با شماره 10440 به ثبت آثار تاریخی رسیده است- کفسازی بازار تاریخی کرمانشاه- ساماندهی و رفع سدمعبر بخشی از بازار تاریخی (بازار اسلامی را در دستور کار خود قرار داده است، این رابطه می تواند در حفظ آثار و بازسازی مرمت بافت های تاریخی تأثیر بسزایی داشته باشد/س

برچسب ها: کرمانشاه ، هزار ، اثر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.