طی مراسمی با حضور آیت الله صافی گلپایگانی و اساتید و فضلای حوزه علمیه قم، سنگ مزار آیت‌الله العظمی سید محمدرضا گلپایگانی رونمایی شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، در مراسمی که شامگاه یکشنبه در مسجد بالاسر بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) با حضور آیت‌الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی، نمایندگان مراجع تقلید، نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران، اعضای خبرگان رهبری و شورای عالی حوزه‌های علمیه، مدیر حوزه‌های علمیه، امام جمعه و تولیت آستان مقدس قم و جمعی از اساتید و فضلای حوزه برگزار شد، از سنگ مزار آیت‌الله العظمی محمدرضا گلپایگانی(ره) رونمایی به عمل آمد.


این سنگ مزار توسط هنرمندان آستان مقدس سید علاءالدین حسین در شیراز و در مدت سه سال حجاری شده است.

آیت‌الله العظمی گلپایگانی مصداق عالم به زمان بود

به گزارش مرکز خبر حوزه، مدیر حوزه‌های علمیه کشور در این مراسم گفت: حضرت آیت الله گلپایگانی، عالم عامل و فقیه وارسته و نمونه بارز وقار و بزرگی بودند که علما و مراجع تقلید علاقه خاصی به ایشان داشتند و  امشب حضور  این بزرگان در این مراسم نشان دهنده این علاقه می‌باشد.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با استناد به قرآن کریم، رمز موفقیت انسان در عرصه زندگی دنیوی و اخروی را خلوص نیت در راه خدا معرفی کرد و گفت: جهاد در راه خدا، جهاد با نفس، جهاد با طاغوت و جهاد در راه کسب، معارف الهی است که این عالم فرزانه همه آنها را در زندگی خود داشتند.

وی گام برداشتن به سوی خداوند را راهی برای رسیدن به هدایت الهی دانست و افزود: حضرت آیت الله گلپایگانی 75 سال بر کرسی تدریس نشستند که 60 سال از آن  درس خارج بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که ایشان در معنویت، مباحث علمی، فقهی، خدمات اجتهادی و...، الگوی کاملی در اختیار طلاب قرار داده است، تصریح نمود: حضرت آیت الله گلپایگانی همواره دغدغه دین داشتند و اهتمام خاصی برای حضور در حرم مطهر و اقامه نماز شب و صبح در جوار بانوی کرامت داشتند.

ایجاد 30 مرکز علمی خدماتی

آیت الله حسینی بوشهری نگارش حاشیه عروه را نشان دهنده بعد علمی ایشان معرفی و بیان کرد: ایشان در مدت عمر خود بیش از 30 مرکز علمی، درمانی و خدماتی را راه اندازی کردند؛ به بیانی دیگر ایشان مصداق عالم به زمان بود و نیازهای جامعه را بررسی و بر اساس آن اقدام می کردند.

مردم قم خدمات مرحوم آیت الله گلپایگانی را هرگز از یاد نخواهند برد

استاندار قم نیز در حاشيه اين مراسم با گراميداشت ياد و خاطره عالم رباني حضرت آيت الله العظمي گلپایگانی، حيات پر بركت آن فقيه وارسته را سرشار از توفيقات و خدمات ارزنده و ماندگار برشمرد و گفت: آن بزرگوار منشاء خدمات ارزنده‌اي در عرصه‌هاي ديني، علمي و اجتماعي بودند.

کرم رضا پيريايي با اشاره به خصوصيات و ويژگي‌هاي بارز علمي و اخلاقي آن عالم فرزانه، بر لزوم تبيين ابعاد مختلف زندگاني ايشان تاكيد كرد و افزود: حوزه هاي علميه و مردم شريف قم، آثار گرانبهاي علمي و خدمات ماندگار اين عالم فرهيخته را هرگز از ياد نخواهند برد.

یادآور می‌شود، حضرت آیت‌الله گلپایگانی در سال 1372ش، مصادف با 1414 قمری به دیدار حق شتافتند و پیکر مطهرشان در مسجد بالا سر حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به خاک سپرده شد./س

برچسب ها: قم ، سنگ ، مزار ، گلپایگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.