دکتر محمد مهدی آخوندی، رئیس کمیته ملی اخلاق زیستی یونسکو از بررسی ۳ سند اصلی حوزه اخلاق زیستی در همایش اخلاقی زیستی یونسکو خبر داد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل نشست خبری بزرگداشت 20 سال فعالیت یونسکو در اخلاق زیستی ، دکتر محمد مهدی آخوندی، رئیس کمیته ملی اخلاق زیستی یونسکو و رئیس پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی ابن سینا در این نشست طی سخنرانی گفت: اهدای جنین، سقط درمانی و مرگ مغزی و پیوند اعضا، اسنادی هستند که در این همایش درباره چگونگی افراد و راهکارهای تحقق آن در کشور صحبت خواهد شد. 

وی تصریح کرد: گسترده اخلاق زیستی حیات انسان را پیش از تولد، در طول زندگی و پس از مرگ در بر می‌گیرد. 

 آخوندی گفت: کمیته ملی اخلاق زیستی یونسکو متشکل از اعضای حقوقی و نهادهای مرتبط و دست اندرکاران حوزه اخلاق زیستی، اخلاق در علوم و فناوری و نیز اعضای حقیقی، شخصیت‌های برجسته و صاحب نظران در این حوزه است که با حکم وزیر علوم منصوب می‌گردند. 

وی افزود: بزرگداشت ۲۰ سال فعالیت یونسکو در حوزه اخلاق زیستی و ۱۰ سال فعالیت کمیته ملی اخلاق زیستی  ۲۴ آذر ماه سال جاری در دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود. 

وی در پایان گفت: بررسی چالش‌ها و چشم اندازهای تولید علم و آموزش اخلاق زیستی در کشور از موادی است که در این همایش مطرح و مورد بحث قرار می‌گیرد همچنین در این همایش یک روزه نمایشگاه کتب زیستی برای اولین بار در کشور برپا می‌شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: اخلاق ، یونسکو ، سند ، تولیدعلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار