هنرمندگرافیست کشورمان گفت: متاسفانه میراث فرهنگی میان برج های بلند با تفکرات ساخت و ساز در چارچوب اقتصادی گم شده است .

شیوا شریفات سلمانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در مورد تحدید بناهای تاریخی در کشور گفت:ایران به عنوان کشوری با میراث و فرهنگ و تمدن کهن در دنیا شناخته شده و هدف اصلی گردشگران و توریست ها در سراسر جهان بوده است ولی هم اکنون به دلایل مختلف شاهد کاهش شمار توریست ها و گردشگران هستیم.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد :میراث فرهنگی ایران زمین در سراسر کشور به دلیل برخی بی توجهی ها و تخریب ها بدون درنظرگرفتن قدمت بناها توسط افراد سود جو در آستانه نابودی قرار دارند بناهای برجامانده از تاریخ و تمدن این سرزمین کهن در شرایط فعلی شناسنامه معرفی ابعاد مختلف فرهنگی و هنر ایران در دوران بسیار دور است.

این هنرمندگرافیست کشورمان با تاکید بر این نکته که میراث فرهنگی میان برج های بلند گم شده است اضافه کرد :متاسفانه میراث فرهنگی میان برج های بلند با تفکرات ساخت و ساز در چارچوب اقتصادی گم شده است .

این عضور انجمن گرافیست کشورمان در خاتمه اظهارداشت :اگرشهرداری و نهاد میراث فرهنگی با هم تعامل دارند پس چرا شاهد کمبود ها و خلاءهای زیادی در بحث مبلمان شهری آن هم متناسب با فرهنگ و تمدن غنی ایرانی و اسلامی خود هستیم در صورت نبو د چنین همکاری با گذشت زمان مشکلات دو چندان خواهد شد ./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.