طوفان‌های وحشتناک این "سیاره" کارتون شدند+عکس

بررسی و مطالعه دقیق بسیاری از پدیده‌های نجومی به آسانی صورت نمی‌گیرد و حال دانشمندان از شبیه‌سازی انیمیشنی برای شناسایی و آشنا کردن مردم با آن پدیده‌ها استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ ستاره‌شناسان و کارشناسان علوم نجومی به تازگی موفق به طراحی انیمیشن‌های باورکردنی و بسیار زیبایی از طوفان‌هایی به شکل شش ضلعی با استفاده از عکس‌های گرفته شده توسط کاوشگر کاسینی تولید شده است.

گفتنی است: براساس انیمیشن تولید شده طوفان در قطب شمال سیاره زحل با سرعت 200 متر در ساعت حرکت می‌کند. این اندازه طوفان و قدرت باد دو برابر اندازه بزرگ‌ترین طوفان‌های ثبت شده تاکنون در کره زمین است.




طوفان‌های عظیم در کره زمین معمولاً یک هفته به طول می‌انجامد اما طوفان‌های سطح کره زحل برای چندین دهه ادامه داشته‌اند.مساحت هسته‌ طوفان حدود 30 هزار کیلومتر در سطح زحل تخمین زده شده است.

دانشمندان معتقد هستند: که این نوع طوفان و حرکت تند باد در کل منظومه شمسی منحصر به فرد است فیلم‌های بدست آمده از کاسینی با استفاده از فیلترهای رنگی مجددا تهیه و تنظیم شده است.اولین بار احتمال بروز طوفان در سطح زحل توسط ویجر1 شناسایی شده بود.

دانشمندان در سال جاری با استفاده از نمایش نور مرئی توانستند جهت حرکت طوفان و شکل منحصر به فرد آن را شناسایی نمایند.

طوفان مجدد بر سطح زحل شامل تراکنش حجم وسیعی از گاز می‌باشد. در مرکز این طوفان یک گرداب کوچک به حالت گردشی وجود دارد که نیرو به خارج 6 ضلعی وارد می‌کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: سیاره ، منظومه ، شمسی ، وحشت ، زحل ، فیلتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۲:۵۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
عالی٬ من می خواهم چند کارتون سیاره ای درست کنید. ممنون میشوم .
آخرین اخبار