نقشینه گفت: امروز در سواحل جنوبی دریای خزر، اردبیل و شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی وزش بادهای نسبتا شدید جنوبی همراه با افزایش دما ادامه خواهد داشت اما از اواخر وقت امروز با نفوذ هوای سرد به سواحل دریای خزر، بارش باران و برف و کاهش دما در سواحل جنوبی دریای خزر و اردبیل آغاز می شود.

امین حسین نقشینه، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده افزود: امروز "یکشنبه 17 آذر ماه 92"، در سواحل جنوبی دریای خزر، اردبیل و شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی وزش بادهای نسبتا شدید جنوبی همراه با افزایش دما ادامه خواهد داشت اما از اواخر وقت امروز با نفوذ هوای سرد به سواحل دریای خزر، بارش باران و برف و کاهش دما در سواحل جنوبی دریای خزر و اردبیل آغاز می شود.

نقشینه اظهار داشت: فردا گستره بارش ها همراه با وزش باد علاوه بر سواحل شمالی و مناطق شمال غرب و غرب  به جنوب غرب و دامنه های مرکزی زاگرس وبتدریج به دامنه های جنوبی البرز نیز خواهد رسید وشدت بارش ها فردا در سواحل مرکزی وغربی دریای خزر (مازندران و گیلان) از شدت بیشتری برخوردار است.



وی افزود: سه شنبه سامانه بارشی در استان های مازندران و گلستان واقع در سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر و دامنه های شرقی البرز و شمال شرق و برخی مناطق شرق فعال بوده و بتدریج از مرزهای شرقی کشور خارج می شود.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: چهارشنبه سامانه بارشی دیگری از مرزهای غربی کشور وارد می شود که به سبب آن بارش ها مجددا در استان های غربی آغاز می شود وخلیج فارس طی 3 روز آینده و همچنین دریای خزر فردا مواج هستند.

نقشینه با اشاره به وضعیت آب و هوای تهران طی 2 روز آینده گفت: آسمان تهران امروز، کمي ابري، گاهی وزش باد، اوایل شب افزایش ابر و فردا نیمه ابری، بتدریج ابری و از اوایل شب بارش پراکنده و از اواخر شب وزش باد خواهد داشت و روز سه شنبه آسمان تهران نیمه ابری و همراه با وزش باد خواهد بود.

کارشناس هواشناسی با اشاره به بیشترین میزان بارش ها طی روزهای اخیر، گفت: طی سه روز گذشته بیشترین میزان بارش ها در ایستگاه مریوان واقع در استان کردستان به میزان 108 میلیمتر و بعداز آن در ایستگاه تازه آباد کرمانشاه به میزان 107 میلیمتر و همچنین در ایستگاه گلوگاه در استان مازندران به میزان 90 میلیمتر بوده است و بیشترین میزان بارش طی همین مدت در استان تهران در ایستگاه آبعلی به میزان 65 میلیمتر و کمترین میزان بارش در استان تهران در ایستگاه فیروزکوه به میزان 17 میلیمتر بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار