وزش تندباد سرد برای ساکنان اردبیل و سایر شهرستان های واقع در قسمت مرکزی این استان سبب بروز مشکل هایی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ دمای هوا در شامگاه دیشب در اردبیل صفر درجه سلسیوس (سانتیگراد) است ولی وزش شدید باد با افزایش سرمای احساسی سبب شده است که هوا به مراتب سردتر از دمای واقعی برای رهگذران در سطح گذرگاههای این شهر لمس شود.

سرعت باد از 35 تا 80 کیلومتر در ساعت در نوسان و جانب وزش آن بین جنوب غرب ؛ جنوب و غرب متغیر می باشد.

فشار ناشی از تندباد سرد ؛ راه رفتن برای رهگذران پیاده به خصوص کودکان و سالخوردگان را سخت نموده و سبب اشک آلود شدن چشمان آنان می شود.

از سویی این پدیده جوی سبب شکسته شدن شاخه های نازک تعدادی از درختان و آنتن های تلویزیون و نیز واژگونی و یا از جا کنده شدن تعدادی از تابلوهای تبلیغاتی در سطح خیابانهای شهر اردبیل شده است.

این درحالیست که تندباد امروز بطور کم سابقه ای با سرمای نسبتا شدید همراه است و به نظر می رسد وجود برف سنگین در زمینهای اطراف و نیز قسمت وسیعی از اراضی واقع در شمالغرب ایران که در مسیر گذر تندباد قرار دارند علت این موضوع باشد.

کارشناسان هواشناسی اردبیل پیش بینی کرده اند که وزش باد که گاهی سرعت آن از 70کیلومتر در ساعت فراتر خواهد رفت تا عصر امروز در اردبیل و سایر نقاط واقع در قسمت مرکزی این استان ادامه می یابد و از آن پس دور تازه ای از برف و سرما بر منطقه حاکم می شود.

اردبیل از نقاط بسیار سردسیر ایران زمین و از شرایط هوایی بسیار متغیری در مقایسه با سایر نقاط کشورمان برخوردار است./س

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، تند ، باد ، سرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.