يكي از علما و نخبگان جهان اسلام با اشاره به تفرقه‌افكني‌هاي اخير ميان مسلمانان از تلاش علماي جهان تشيع در طول تاريخ اسلام به عنوان عامل موثر در ايجاد وحدت مسلمانان ياد كرد.

آيت‌الله نجم‌الدين طبسي، در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: در طول تاريخ اسلام، همواره علماي شيعه دست وحدت به سوي برادران اهل تسنن دارز كردند، به طور مثال در زمان جنگ عثماني‌ها و انگليس، علماي شيعه فتواي جهاد صادر كردند و با اينكه حكومت به ظاهر اسلامي بود و ظلم و فشار به شيعيان كم نبود، شيعيان در كنار حكومت عثماني‌ها ماندند و با انگليسي‌ها جنگيدند.
وي ادامه داد: سعه صدر علماي شيعه در طول تاريخ بسيار زياد بود و باورهاي آنها از تعاليم مذهب جعفري نشأت گرفته است.

آيت‌الله طبسي، گفت: امروز نيز نقش مرجعيت شيعه بويژه آيت‌الله سيستاني در حفظ تماميت ارضي عراق و حفظ وحدت ميان شيعه و سني قابل ستايش است.

اين عالم برجسته شيعي، خاطرنشان كرد: در گذشته و در دوران كودكي زماني كه براي مراسم عزاداري اهل بيت(ع) به سامرا مي‌فتيم در خانه سني‌‌ها به روي ما باز بود، ما در خانه آنها احساس امنيت مي‌كرديم و اصلا به ذهن ما خطور نمي‌‌كرد حرم عسكريين منفجر شود و ادعا كنند اين كار از طرف سني‌ها است، در حال حاضر عربستان سعودي از بيم آنكه  شيعه حرف اول را نزند، توطئه اختلاف ميان مسلمانان را در دستور كار خود قرار داده است.
انتهاي پيام/  

برچسب ها: وحدت ، طبسی ، نخبگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار