در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران، اعضا به موضوعات مختلفی از جمله انتصابات جدید در شهرداری و وضعیت جمع‌آوری زباله‌ها در تهران پرداخته و انتقادات خود را مطرح کردند.

دویست و شصت و هشتمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران برگزار شد.

چمران در ابتدا به عملیات "وعده صادق ۲" و اقتدار نیرو‌های مسلح اشاره کرد و همچنین از برگزاری نماز جمعه نصر و حضور پرشور مردم تقدیر و تشکر کرد.

علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران در جریان جلسه اظهار کرد: باید به نیرو‌های مسلح کشورمان ادای احترام کنم که در عملیات "وعده صادق ۲" افتخار آفریدند. ما به فرماندهی معظم کل قوا ایمان داریم و می‌دانیم که این موفقیت‌ها به اذن ایشان محقق شده است.

وی افزود: موضوع دیگر، افتخار حضور مردم در نماز جمعه‌ای بود که به عنوان "جمعه نصر" شناخته شد. این حضور مردمی نشان از همبستگی و ارادت به امام خود دارد و تأثیر آن از هر موشکی بیشتر است. از همه دستگاه‌هایی که در این روز پای کار بودند، به ویژه عزیزان شهرداری، راهور و ستاد نماز جمعه تشکر می‌کنم.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: باید آمادگی‌های لازم برای گردهمایی‌های بزرگ آینده را افزایش دهیم تا بتوانیم به بهترین نحو از مردم نجیب پذیرایی کنیم.

نادعلی همچنین گفت: از سازمان زیباسازی شهرداری تهران قدردانی می‌کنم که در جریان شهادت شهید سید حسن نصرالله و عملیات "وعده صادق ۲" به سرعت تصاویر مناسب را در سطح شهر اکران کردند. این اقدام به موقع و خوب بود.

بر اساس این گزارش، سوده نجفی؛ عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، در جلسه امروز با تشکر از سپاه پاسداران به خاطر عملیات "وعده صادق ۲" اظهار کرد: لازم می‌دانم از سپاه سرافراز به‌خاطر حمله موشکی موفق به سرزمین‌های اشغالی در دفاع مشروع از تمامیت ارضی کشور تقدیر و تشکر کنم. قطعاً عبور از خطوط قرمز ایران، تنبیه سختی برای متجاوزان خواهد داشت.

وی به نماز جمعه نصر به امامت رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه نصر با سخنان و رهنمود‌های حکیمانه، اقتدار جمهوری اسلامی ایران و دفاع مشروع از تمامیت ارضی کشور را با صلح‌جویی و دوری از جنگ‌طلبی بیان کردند. حضور میلیونی مردم در مصلای تهران نشان داد ملت ایران در راه عزت و سربلندی و دفاع از آرمان‌های خود، متحد و یکصدا هستند.

نجفی با تبریک روز تهران افزود: روز تهران را به همه شهروندان عزیز تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امیدوارم شرایطی فراهم شود تا از این فرصت برای معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری شهر تهران استفاده کنیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تذکر من در خصوص موضوع تراموا است که به‌نظر می‌رسد در گفتگو‌های معاونت حمل‌و‌نقل با اصحاب رسانه اعلام شده که همزمان با ورود اتوبوس‌ها، تراموا نیز وارد کشور خواهد شد؛ در حالی که هنوز این موضوع در شورا بررسی نشده و باید حتما در شورا مورد بررسی قرار گیرد تا شهرداری اقدام به انجام چنین کاری کند.

وی افزود: اینکه شهرداری این تجهیزات را خریداری کند یا به‌صورت رایگان در اختیارشان قرار دهد و سپس لایحه‌ای به شورا ارائه کند که ما این تجهیزات را خریداری کرده‌ایم یا راه‌اندازی کرده‌ایم و حالا شما هم موافقت کنید، رویه درستی نیست. این موضوع باید به‌صورت علمی مطالعه و لایحه آن به‌صورت قانونی به شورا ارائه شود.

حبیب کاشانی؛ خزانه‌دار شورای شهر تهران، در جریان جلسه اظهار کرد: از تمام نیرو‌های مسلح که حرکت غرورآفرینی را در عملیات "وعده صادق ۲" برای اقتدار ایران عزیز و مقاومت انجام دادند، قدردانی می‌کنیم.

کاشانی در ادامه ضمن انتقاد از فرآیند انتصابات و جابه‌جایی مدیران شهری در سال پایانی این دوره از مدیریت شهری گفت: نحوه انتصابات و تغییر مکرر افراد، سیستم را دچار چندگانگی کرده است.

وی افزود: بعد از مدت‌ها که اعضای شورا درباره ناتوانی مدیریت فاوا صحبت کردند، این فرد از این سازمان رفت و مالکی از سازمان گسترش به فاوا آوردند. در واقع، او بدنه فاوا بوده، اما کمتر از دو هفته دوباره برکنار شد و این روند خوب نیست. در مناطق شهرداری هم این وضعیت را شاهد بوده‌ایم و تغییرات مکرر به فرآیند خدمت‌رسانی ضربه می‌زند.

کاشانی همچنین به وضعیت جمع‌آوری زباله در شهر انتقاد کرد و گفت: مردم از فرآیند جمع‌آوری راضی نیستند.

پرویز سروری؛ نایب‌رئیس شورای شهر تهران در جریان جلسه امروز اظهار کرد: از نیرو‌های مسلح که با آمادگی کامل شگفتی بزرگی آفریدند و اسرائیل را به خاک ذلت کشاندند، تشکر می‌کنیم.

وی افزود: باید بدانیم که دشمن اکنون وارد مرحله جنگ روانی شده تا خود را بازسازی کند. دیشب یکی از دوستان بعد از نماز به من گفت آیا اسرائیل امشب حمله می‌کند؟ من به او گفتم از نظر نظامی و در سطح منطقه نباید چنین کاری انجام دهد؛ با توجه به ضربه‌ای که خورده، اما می‌گویند به یک نفر گفته‌اند اسم سه پرنده را بگو. او گفت: "طوطی، کلاغ و الاغ. " پرسیدند: "خب، طوطی و کلاغ که پرنده‌اند، الاغ چرا؟ " او پاسخ داد: "خره یه دفعه پرید، چیکارش بکنیم! "

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: حالا از منظر نظامی و با توجه به ضربه هولناکی که خورده، طبیعتاً نباید این کار را انجام دهد، اما نتانیاهو در وضعیت بسیار خطرناکی قرار گرفته و همه می‌دانند که با سقوط دولتش، او دستگیر خواهد شد و حکم صادره علیه‌اش اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: نتانیاهو اکنون بین اقتصاد و اقتدار مانده است. از طرفی، جمهوری اسلامی به ویژه سردار، به عنوان یکی از بالاترین مقامات نظامی، اعلام کرده که در صورت کوچکترین اقدام از سوی اسرائیل، دیگر منابع غیرنظامی را هدف نخواهیم گرفت. ما تا کنون مراکز نظامی و امنیتی را مورد هدف قرار داده‌ایم، اما اگر تعرضی به کشور صورت گیرد، به ویژه در بعد اقتصادی، تمامی مراکز اقتصادی مورد اصابت قرار خواهند گرفت.

سروری افزود: طبیعتاً اگر اسرائیل بخواهد پاسخ دهد، باید بداند که اقتصادش نابود خواهد شد و اگر هم وارد عمل نشود، اقتدارش به خطر خواهد افتاد.

سروری همچنین از اقدامات سازمان زیباسازی در این ایام قدردانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار