معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مادرانی که به نوزاد خود شیر می‌دهند کمتر در معرض ابتلا به بیماری‌هایی از قبیل سرطان پستان و رحم قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،دکتر«رسول دشتی»، اظهار کرد: شیرخشکی که در داروخانه‌ها توزیع می‌شود شیر خشک حمایتی و یارانه‌ای بوده و به هیچ وجه غذایی کامل برای نوزاد نیست.

وی افزود: شیرخشک یارانه‌ای و آزاد در داروخانه‌های استان وجود دارد اما در برخی مواقع در شیرخشک‌های رژیمی به‌صورت مقطعی با کمبود مواجه هستیم که امیدواریم در آینده برطرف شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان این‌که سهمیه‌ی شیر در استان به‌صورت دو هفته یک‌بار توزیع می‌شود، ادامه داد: مردم با مراجعه و درخواست دریافت بیش از نیاز هفتگی خود سبب انبار در خانه‌ها و کمبود در داروخانه‌ها شده که مصرف‌کنندگان باید به‌صورت نیاز هفتگی خود خرید کنند تا شاهد کمبود این مهم نباشم.

دشتی با اشاره به این‌که شیر خشک فقط جنبه حمایتی دارد و اصلی‌ترین و بهترین غذای نوزاد شیر مادر است، خاطرنشان کرد: شیر خشک زمانی باید به نوزادان داده شود که شیر مادر کفاف تغذیه‌ی اطفال را نمی‌دهد، چون اغلب شیرخشک‌ها برای دوقلوزایی و چندزایی‌ها استفاده می‌شود و نباید مادران به‌جای شیر خود از شیرخشک برای تغذیه‌ی نوزادان استفاده کنند.

وی ادامه داد: شیر مادر به‌عنوان نعمتی خدادادی فواید بسیار زیادی در تحریک سیستم بدن، ایجاد مقاومت در برابر بسیاری از بیماری‌های خطرناک و واگیر دارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام خاطرنشان کرد: مادرانی که به بچه خود شیر می‌دهند از خیلی بیماری‌ها از جمله سرطان پستان و رحم جلوگیری کرده و طبق آمارهای موجود افرادی به این‌گونه بیماری‌ها مبتلا شدن که عمدتاً کمتر به بچه خود شیر داده‌اند.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: ایلام ، سرطان ، رحم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.