استقبال منامه از همکاری با تهران

"شیخ محمد بن عبدالله آل خلیفه"، وزیر مشاور بحرین در امور دفاعی روز گذشته طی سخنانی بر استقبال منامه از همکاری با تهران تاکید کرد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی بحرین، عبدالله آل خلیفه در نشستی مطبوعاتی در حاشیه مراسم افتتاحیه کنفرانس امنیتی موسوم به "گفت‌وگوی منامه"بر اهمیت این گردهمایی در بحبوحه تحولات اخیر در منطقه تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، وی اهمیت نشست امسال را ناشی از توافقی دانست که اخیرا میان گروه 1+5 و ایران در زمینه برنامه هسته‌ای تهران حاصل شد و افزود: کشورهای منطقه به اجرای مفاد این توافق چشم دوخته‌اند.

وی در پاسخ به سوالی درباره سفر مقامات ایرانی به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بر استقبال منامه از همکاری با تهران تاکید و گفت که هیچ مانعی در این راه وجود ندارد.

با این حال وی در رابطه با توسعه مراکز "نیروهای سپر شبه جزیره" در بحرین، این اقدام را هماهنگ با اقدامات نظامی تکاملی شورای همکاری خلیج فارس دانست و با اشاره به پیشنهاد مطرح شده از سوی "ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود"، شاه عربستان سعودی مبنی بر تغییر از مرحله همکاری به سوی تشکیل اتحادیه، بر اهمیت اقدامات نظامی تکاملی این شورا تاکید کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار