ویلیام هیگ روز جمعه در همایش گفت‌و‌گوهای منامه در بحرین گفت انگلیس و دیگر کشورهای غربی باید بر تعهد خود به ثبات در منطقه خلیج فارس پایبند بمانند و آنرا تقویت کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسوشیتد پرس، هیگ افزود: انگلیس و دیگر کشورهای غربی باید تعهدات خود نسبت به ثبات خلیج فارس را تقویت کنند و در همین راستا لندن همکاری امنیتی و دفاعی خود را در منطقه به صورت دراز مدت گسترش می‌دهد.  وی ادامه داد: ما به  تقویت و افزایش روابط بر اساس منافع مشترک و درک متقابل متعهد هستیم. 

اسوشیتد پرس با اشاره به توافق هسته‌ای اخیر ایران و کشورهای گروه 1+5 در ژنو نوشت: کشورهای حاشیه خیلج فارس عموما از این توافق استقبال کردند و همچنین محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران هفته گذشته به 4 کشور کویت، عمان، قطر و امارات متحده عربی سفر کرد. 

وزیر خارجه انگلیس در ادامه افزود: توافق هسته‌ای با ایران موجب کاهش تعهد انگلیس نسبت به متحدان خود نمی‌شود . 

اجلاس امنیتی گفتگوهای منامه از روز گذشته (جمعه 15 آذر) آغاز شده است .  همچنین سید کاظم سجادپور، مشاور وزیر امور خارجه کشورمان در این اجلاس شرکت کرده است. یادآور می‌شود همزمان با سخنرانی وزیر خارجه انگلیس، معترضان بحرینی در خیابان‌های منامه دست به راهپیمایی زدند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار