هلن دلیل گفت: سنگ‌های قیمتی از شکل تزئینی در زیورآلات خارج شده و در صنایع دستی استفاده می‌شوند.

هلن دلیل، کارشناس جواهر در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت: درحال حاضر صنعت جواهرسازی در ایران رشد بسیار خوبی داشته است.

وی اطهار داشت: هنرمندان جوان که به صنعت جواهرسازی روی آورده‌اند استعدادهای زیادی دارند و این در حالی ‌است خلاقیت این هنرمندان در تراش سنگ‌های قیمتی بسیار بالاست.

وی افزود: بسیاری از سنگ‌های قیمتی که در صنعت جواهرسازی استفاده می‌شود، سنگ‌های ایرانی است که از آن جمله می‌توان به سنگ زمرد، فیروزه، وعقیق اشاره کرد.

این کارشناس جواهر گفت: در سالهای اخیر سنگ‌های ایرانی از سنگ‌های خارجی نیز استفاده می‌شود.

"دلیل" درباره استفاده از سنگ‌های قیمتی در صنایع‌دستی نیز گفت: از سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی می‌توانیم در صنایع دستی، لباس، شال،‌ کفش استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: در حقیقت با این ترتیب یعنی استفاده سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در لوازم زندگی و پوشاک، استفاده ازسنگ‌های قیمتی  تنها در زیور آلات را خارج کرده‌ایم.

دلیل بیان کرد: سنگ‌های قیمتی تنها برای زیورآلات استفاده نمی‌شود به عبارت دیگر این سنگ‌ها در صنعت جواهرسازی از حالت تزئینی خارج شده‌اند.

وی درباره مشکلات موجود در این صنعت نیز گفت: یکی از مسائل موجود در صنعت جواهرسازی حمایت نکردن از طراحان و تراشکاران سنگ‌های جواهر در کشورمان است.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: عقیق ، صنعت ، جواهر ، تجسمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.