آثار صنایع دستی امروزه دیگر کار دست ماشینی است. با شگردهایی متفاوت به فروش می‌رسد.

علی افراشته، نقاش، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران درباره نمایشگاه صنایع دستی و لیست آثار این نمایشگاه گفت: یاد کردن از صنایع دستی و دیدن آثاری از این دست، نشان دهنده تلاش هنرمندان این رشته بود که از دستان خود در ارائه اثری کمک می‌گرفتند.
 
وی افزود: در حقیقت دستان ارزش یک اثر صنایع دستی را تعیین می‌کردند در حالیکه به مرور نقش دست در خلق اثری که عنوان دستی را به یدک می‌کشد، کمرنگ شد و جای خود را به نمایش‌های دستی داد.
 
وی تصریح کرد: اکثر آثاری که عنوان صنایع دستی که با دست کار شده را دارند، دست هیچ دخالتی در خلق آنها نداشته است.
 
افراشته اظهار داشت: متاسفانه برخی از برگزارکنندگان نمایشگاه‌های صنایع دستی این آثار هنری را به عنوان آثاری معرفی می‌کنند که کاملا با دست بافته شده و هنرمند آن اثر مربوطه مدت‌ها زمان صرف کرده تا آن خلق کند و در حالیکه آن اثر با ماشین خلق شده است.
 
این نقاش بیان کرد: فروش صنایع دستی شگردهایی دارد که ورود به آن باعث خدشه‌دار شدن هنر صنایع دستی شده است.
 
وی افزود: صنایع دستی نمایانگر هنرهای دستی و بخشی از جامعه بومی یک کشور است به همین علت بسیاری از گردشگران به آن (صنایع دستی) توجه زیادی دارند.
 
افراشته دامه داد: وقتی گردشگری صنایع دستی ایرانی را خریداری می‌کند یعنی توانسته‌ایم فرهنگ و هنر را انتقال دهیم بنابراین نباید به دلیل داشتن فروش بهتر از یکسری شگردهای نادرست استفاده کنیم.
 
وی خاطر نشان کرد: نمایشگاه صنایع دستی تا 23 آذر در گالری‌های خانه هنرمندان ایران ادامه دارد.
 
انتهای پیام/  اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار