مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند گفت: برای اولین بار در اراضی صیفی و با راهنمایی و هدایت کارشناسان این مدیریت نسبت به کشت ارقام مقاوم واصلاح شده کاهو اقدام ونتایج مطلوبی رابهمراه داشته است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، رحیم زاده درگفتگو با خبرنگاران افزود: این مزرعه در سطح یک هکتار واقع در سه راه یامچی زیر کشت این محصول قرارگرفته و امید می رود با گسترش وتوسعه کشت کاهو بعنوان کشت دوم، با استفاده از ارقام اصلاح شده روز بلند و مقاوم به سرما با دوره رشد کوتاه، ایجاد تحول و افزایش اشتغال ودرآمدزائی دربین زارعین منطقه امکان پذیرترگردد.

وی با اشاره به اینکه متوسط عملکرد کاهو درکشور 27 تن در هکتار گزارش شده است، ادامه داد: برداشت محصول 50 تنی کاهو در هکتار با توجه به رعایت اصول مدیریت مزرعه و تغذیه، کاری عملی بوده و این امر، نقطه عطفی درتغییر الگوی کشت در منطقه محسوب خواهد شد.

گفتنی است:کاهو سرشار از ویتامین های آ، ب، ث ومواد ضروری بدن بوده وبدلیل دارا بودن سلولز، هضم غذا را آسان می کند. در یکصد گرم کاهو حدود 5/1 گرم پروتئین، 1 گرم مواد معدنی و 9/0 میلیگرم کاروتن وجود دارد. کاهو دارای مقادیر زیادی فسفر، آهن، سدیم وکلسیم مواد دیگری مانند ید، منیزیم، روی، منگنز و مس نیز است. /س

برچسب ها: کشت ، ارقام ، کاهو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.