در هفته یازدهم پاییز سال جاری بازار بورس با افت‌وخیز‌هایی همراه بود. در این هفته رکورد بورس سه بار روی شاخص 84‌هزار واحدی قرار گرفت و در بعضی ساعات به کانال 83‌هزار واحدی سقوط کرد و درنهایت با توجه به صف‌های خرید و فروش، با قرار گرفتن روی شاخص 84.211‌واحدی به کار خود در این هفته پایان داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد مشخص شدن بودجه‌93 و ارسال آن به مجلس‌، یکی از حساس‌ترین لحظات تصمیم‌گیری در بورس را شکل داده است‌.مشخص شدن نرخ ارز و احتمال تک نرخی شدن آن‌، تعیین نرخ سود بانکی‌، ابهام در نحوه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها‌، چگونگی رویارویی با کسری بودجه‌، نامشخص بودن قیمت خوراک گاز و مایع پتروشیمی‌ها از جمله ابهاماتی هستند که با مشخص شدن بند‌های بودجه سال آینده بر بازار بورس تاثیرگذار خواهند بود.از روز یکشنبه بیشتر نماد‌های بانکی منفی شد و این روند تا پایان هفته نیز ادامه پیدا کرد‌. تنها در میان گروه بانکی تجارت روند صعودی داشت و رکورد سود‌دهی بانکی را در این هفته کسب کرد. از طرفی اخابر نماد مخابرات ایران از روز سه‌شنبه روند نزولی به خود گرفت تا بیشترین تاثیر منفی را در کنار گروه بانکی بر شاخص هفته بگذارد.

بیشترین‌های هفته

سرمایه‌گذاری سایپا و تولید بین‌المللی توسعه ساختمان بیشترین درصد افزایش سرمایه را در هفته اخیر داشتند. بانک صادرات‌، گروه بهمن و نفت و گاز پتروشیمی تامین پرمعامله‌ترین سهم در هفته گذشته شدند. بیشترین درصد کاهش را فرآورده‌های نسوز آذر و آتیه دماوند به خود اختصاص دادند. گسترش نفت و گاز پارسیان‌، بانک پاسارگاد و مخابرات ایران بیشترین ارزش معامله را به خود اختصاص دادند../س

 

برچسب ها: بازار ، بورس ، هفته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.