معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالاهای نفتی در هشت ماه امسال در مجتمع بندری امام خمینی(ره) نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ٣٨ درصد رشد به سه میلیون و ٤٠٢ هزار و ٩٣٨ تن رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بر اساس اعلام اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، علیرضا خجسته با اشاره به اینکه در طی 8 ماه امسال تخلیه و بارگیری کالاها نفتی در مجتمع بندر امام خمینی  38 درصد رشد داشته است اظهار داشت: ١٦٧ فروند کشتی نفتی در این مدت با پهلوگیری در این بندر عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی را انجام دادند.

وی تصریح  کرد: در دوره زمانی یاد شده، ترانزیت مواد نفتی با رشد ٣٦ درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال پیش به سه میلیون و ١٥٠ هزار و ٧٩ تن رسید که این جابه جایی بوسیله ١١٠ فروند کشتی انجام شده است.
 
مجتمع بندری امام خمینی (ره) به دلیل قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی حمل و نقل شمال - جنوب، این بندر را به یکی از مهمترین مراکز اقتصادی وتجاری ایران و خاورمیانه تبدیل کرده است.
 
سالانه حدود ٥٠ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام خمینی (ره) در شهرستان ماهشهر در استان خوزستان تخلیه و بارگیری می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، بارگیری ، تخلیه ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار