محققان يک شرکت دانش بنيان با تجاري سازي ماژول غشايي الياف توخالي پليمري اولترافيلتراسيون در اصفهان، کشور را از واردات اين محصول بي نياز کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مدير شرکت پارسيان پيشرو صنعت از شرکتهاي دانش بنيان مستقر در شهرک علمي و تحقيقاتي اصفهان گفت: با توليد انبوه ماژولهاي اولترافيلتراسيون نياز داخلي به مدولهاي غشاي الياف توخالي پليمري برطرف و از خروج سالانه بيش از 5 ميليون دلار ارز از کشور جلوگيري خواهد شد.

صادقي افزود: اين ماژولها در دو مقياس خانگي و صنعتي تجاري سازي شده است.

ماژولهاي خانگي به قطر 2 اينچ و طول 25 سانتي متر و ماژولهاي صنعتي به قطرهاي 4-6 و 8 اينچ  و به طول  بيش از  يک متر توليدوبه بازار عرضه شده است.

وي گفت: ماژولهاي اولترافيلتراسيون از غشاهايي پليمرهاي با جنس پلي پروپيلن (PP)، پلي وينيل کلرايد (PVC)، پلي اکريلونيتريل (PAN) توليد شده است.

اين ماژولها در تصفيه آبهاي سطحي و استاندارد سازي آن از آلودگي ميکروبي و ذرات معلق و تصفيه فاضلاب مراکز صنعتي و بهداشتي، صنايع نفت و پتروشيمي، فولاد و ذوب آهن و فاضلاب-هاي شهري کاربرد دارد.

اين محصول هم اکنون در صنايع داخلي استان اصفهان و ديگر استانهاي کشور از جمله کردستان کابردي شده است.

مدير شرکت پارسيان پيشرو صنعت با اشاره به اينکه اين محصول قابل رقابت با محصولات کشورهاي اروپايي و آمريکايي است گفت: قيمت اين محصول نصف قيمت محصول خارجي است.

صادقي گفت: اين ماژولها  به تاييد اداره بهداشت و دانشگاه علوم پزشکي اصفهان رسيده است

شرکت پارسيان پيشرو صنعت از سال 90 فعاليت خود را آغاز کرده و تاکنون 5 محصول روانه بازار مصرف کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: ماژول ، غشایی ، الیاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار