نوزدهمین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران دقایقی پیش در حالی آغاز شد که نزدیک به نیمی از اعضا هنوز در جلسه حاضر نشده بودند.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  نوزدهمین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ساعت 9:10 دقیقه صبح امروز با قرائت قرآن توسط حجت الاسلام ناصحی آغاز شد. 
 
بر اساس این گزارش مهدی چمران ، علیرضا دبیر،‌هادی ساعی، حبیب کاشانی،‌احمد مسجد جامعی، مرتضی طلای، پرویز سروری، رضا تقی پور، عباس شیبانی، احمد حکیمی پور، معصومه آباد، عبد الحسین مختاباد ، اقبال شاکری و ولی الله شجاع پوریان از حاضرین جلسه امروز تا این لحظه هستند. 
 
درجلسه امروز شورا هادی ایازی معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران به  ارائه گزارش در خصوص  به عملکرد و فعالیت های این معاونت و همچنین گزارش احمد دنیا مالی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص حادثه رانش زمین در خیابان ایران زمین ارائه خواهد شد. 
 
همچنین بررسی طرح یک فوریت لایحه اصلاحیه مصوبه مجوز اخذ عوارض از دکل، آنتن، تاسیسات مخابراتی و ارتباطی در شهر تهران و گزارش دبیر شورا یاری منطقه 17 در خصوص فعالیتها و عملکردهای انجمن های شورایاری و مشکلات و معضلات منطقه مزبور از دیگر برنامه های در دستور کار امروز شوراست .
 
شورا نباید خود را درگیر کارهای کوچک کند

 در نوزدهمین جلسه علنی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اقبال شاکری عضور شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود  اظهار داشت: 30 سال پیشرفت ایران در اوج تحریم نشان می دهد که هر زمان جوانان ایران فعل خواستن را صرف کردند توانستند موفق باشند. 
 
وی ادامه داد: خوشبختانه ایران در فن آوری نانو رتبه چهارم در جهان را کسب کرده و در رشد مقالات علمی رتبه برتر را به خود اختصاص داده است. 
 
شاکری در ادامه بیان داشت: نباید کارهای جاری شورا را به خود مشغول کند و درگیر کارهای کوچک شویم و باید دست به دست هم دهیم تا کارهای عظیمی را انجام دهیم.

 وی با اشاره به برگزاری شکوهمند راهپیمایی روز 13 آبان افزود: فریاد مرگ بر آمریکا حادثه سال 58 نبود و شعار مرگ بر آمریکا که دیروز در سراسر کشور طنین انداز شد موجب وحدت ملی  و روز 13 آبان متعلق به یک جناح و گروه خاص نیست بلکه این روز متعلق به همه مردم ایران است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: این قرن، قرن شکوفایی تمدن اسلامی با محوریت اهل بیت است و مردم سرزمین پارس  قدمی، قلمی، جانی، و حتی ذره ای کاری در توان دارد باید برای آبادانی آن انجام دهد. 
 
گفتنی است در هنگام ایراد سخنرانی این عضو شورای شهر و با برده شدن نام آمریکا اعضای شورا فریاد مرگ بر آمریکا را در صحن شورا طنین انداز  کردند.

دردسرهای پروژه  560 میلیاردی برای دولت و شهروندان
 
در جریان ارائه گزارش دبیر شورای یاری منطقه 17 تهران در خصوص فعالیت ها و عملکرد انجمن های شورا یاری و مشکلات و مسأله منطقه مزبور، مشکلات انتقال راه آهن به زیر زمین از سوی اعضای شورا مورد بررسی قرارگرفت.
 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در ادامه نوزدهمین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران دبیر شورای یاری منطقه 17 تهران به ارائه گزارش در خصوص فعالیت ها و عملکرد انجمن های شورا یاری و مشکلات و مسائل منطقه مزبور پرداخت. 
 
بر اساس این گزارش آقاجانی دبیر شورای منطقه 17 تهران با اشاره به پروژه انتقال راه آهن به زیر زمین در این منطقه اظهار داشت: این پروژه مدتهاست گریبانگیر مردم منطقه بوده و امید داشتیم فضای روی راه آهن آزاد شود چرا که بین دو خط راه آهن اسیر بودیم. 
 
وی افزود: بخشی از معضلات که مربوط به مدیریت است از سوی شهرداری و شورای شهر پیگیری شد که قابل تقدیر است اما قسمتی که مربوط به سازمانها و ارگانهای دیگر است نیازمند توجه بیشتری است. 
 
وی با اشاره به سرانه فضای سبز منطقه اظهار داشت: سرانه فضای سبز منطقه 3.5 متر است تصور می کردیم با اجرایی شدن تونل فضای روی زمین به فضای قبل تعلق می گیرد اما اکنون نگرانیم که پیمانکار این زمینها را به عنوان طلب خود مصادره کند. 
 
وی ادامه داد: دود ناشی از آلودگی های دیزلی، فعالیت متوژن ها از دیگر معضلاتی است که این پروژه به دنبال داشته و اکنون 7 ماه است این پروژه متوقف شده، پروژه ای که با 560 میلیارد آغاز شده است و به عنوان پروژه ملی کلید زده شده اما تا کنون به مرحله افتتاح نرسیده است. 
 
طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی این گزارش اظهار داشت: طرح اجرایی بردن راه آهن به زیر زمین به صورت کارشناسی اجرایی نشده و خود طرح نیز نیاز به بازنگری دارد به عنوان نمونه اگزوز بند در تونل ها پیش بینی نشده و حالا برای اجرای آن مجددا دارند سوله احداث می کنند که به هیچ عنوان منطقی نیست. 
 
وی افزود: زمینهایی که قرار بود آزاد شود و به سرانه فضای سبز تعلق گیرد دارد به سمت کارهای تجاری می رود و پیشنهاد من این است که از دولت درخواست شود در اجرای طرح بازنگری انجام شود. 
 
وی افزود: افرادی که مدیریت راه آهن را بر عهده گرفتند افرادی هستند که از قبل مخالف اجرای آن طرح بودند و به همین دلیل است که در اجرای این طرح رکود صورت گرفته است و پیشنهاد می کنم به دولت زمینهایی که آزاد می شود با توافق شهرداری به فضای اجتماعی، فرهنگی ، ورزشی و فضای سبز بازگردد و زمین کارگاه پروژه نیز قرار بود به این امر اختصاص پیدا کند که متاسفانه اینگونه پیش نمی رود. 
 
دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در ادامه این بررسی اظهار داشت: ایستگاه مرکزی راه آهن باید به سه ایستگاه شرق، جنوب و غرب متصل شود و محورهای فعلی در اختیار مترو قرار گیرد تا شبکه شهری به ایستگاههای راه آهن متصل شود. 
 
وی افزود: پیگیری این موضوع را در دستور کار کمیسیون حمل و نقل قرار داده ایم و شورا باید تکلیف طرح جامع راه آهن را مشخص کند. انتهای پیام/
برچسب ها: مخابرات ، لایحه ، معضلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار