امام جمعه قم گفت: با قاطعیت اعلام می‌کنیم که جمهوری اسلامی با حرکت در مسیر اهل‌بیت (ع) و با اتکا به وعده الهی، امروز به نظامی شکست‌ناپذیر و پیروز در همه عرصه‌ها تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم،  آیت‌الله سید محمد سعیدی  در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد آیاتی از سوره مبارکه «تغابن» را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در این سوره خداوند انسان‌ها را به شنیدن و فرمان‌پذیری از حق دعوت می‌کند.


وی افزود: انسان‌هایی که سخن حق را نمی‌پذیرند چند دسته هستند؛ گروهی که اصلاً سخنان خداوند را نمی‌شنوند؛ دسته‌ای که می‌شنوند و توجهی نمی‌کنند؛ گروه‌هایی که از نعمت گوش برای شنیدن استفاده نمی‌کنند و همینطور تا انتها که گروه دیگری بسیار وقیح هستند و می‌گویند حق را شنیدیم و درک کردیم ولی نمی‌پذیریم.

امام جمعه قم با بیان اینکه در زمان‌های مختلف چنین گروه‌هایی بودند و نسبت به تعالیم پیامبران بی‌توجهی می‌کردند، خاطرنشان کرد: حضرت محمد (ص) نیز با چنین گروه‌هایی روبه‌رو شدند؛ کسانی که نه تنها خودشان حاضر نبودند کلام ایشان را بشنوند بلکه دیگران را هم توصیه به نشنیدن می‌کردند.

وی در خطبه دوم به سوم ماه صفر اشاره کرد و گفت: بنابر برخی روایات میلاد امام محمدباقر (ع) در این روز واقع شده؛ ایشان بر معارف الهی بسیار مسلط بودند و لقب باقرالعلوم نیز توسط پیامبر اکرم (ص) به ایشان داده شده است.

سعیدی 16 آذرماه روز دانشجو را مورد توجه قرار داد و افزود: پس از کودتای 28 مرداد 1332 که رابطه میان رژیم شاه و آمریکا زیاد شده بود، نیکسون به ایران سفر کرد ولی دانشجویان حرکتی اعتراض‌آمیز در مقابل این سفر داشتند که با آتش گلوله دژخیمان رژیم مواجه شدند و سه نفر از آن‌ها به شهادت رسیدند.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه (س) در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت ازدواج در سنین جوانی اشاره کرد و گفت: اگر می‌خواهیم به سنت رسول گرامی اسلام (ص) و اهل‌بیت (ع) عمل کنیم باید به ازدواج در دوران جوانی اهمیت بدهیم زیرا در این سنین است که همسران می‌توانند تعامل و تفاهم میان خود را شکل دهند وگرنه پس از شکل‌گیری شخصیت درونی هر کس، تعامل و ایجاد ارتباط صمیمی مشکل خواهد بود.

وی افزود: لازم است فرصت‌های شغلی در اجتماع بیشتر در اختیار مردان قرار گیرد و زنان جز به ضرورت وارد مشاغل گوناگون نشوند زیرا معمولاً هزینه زندگی آن‌ها توسط والدین یا شوهران داده می‌شود و اگر وارد اجتماع شوند از وظیفه اصلی خود که تربیت فرزندان بر اساس معیارهای صحیح در محیط خانواده است غافل خواهند شد؛ شاغل بودن زنان در همه عرصه‌ها ره‌آورد فرهنگ غربی است و مفاسد زیادی هم به بار خواهد آورد.

سعیدی در ادامه به روز جهانی حقوق بشر اشاره کرد و گفت: با اینکه بر روی این واژه تبلیغات زیادی صورت می‌گیرد ولی قدرت‌های بین‌المللی از آن برای اهداف شوم خود بهره می‌برند و به هر وسیله ممکن درصدد سرکوب ملت‌های مظلوم هستند.

خطیب جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود درگذشت نلسون ماندلا را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: درگذشت رهبر آزادی مردم آفریقای جنوبی از چنگ استعمارگران و نظام نژادپرستی را به این ملت تسلیت می‌گوییم.

وی به اتحاد داخلی به‌ویژه در شرایط حساس کنونی اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر جمهوری اسلامی در عرصه دیپلماسی در حال مقابله با قدرت‌های جهانی است و هر یک تلاش می‌کنند پیروز این جنگ نرم باشند؛ ما هم وظیفه داریم مانند دوران دفاع مقدس جبهه خودی را تقویت کنیم.

سعیدی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اشراف کاملی بر اوضاع دارند، گفت: در این شرایط شایسته نیست برخی درصدد ایجاد اختلاف و مایوس کردن مردم باشند زیرا دستگاه سیاسی کشور نیز با پرهیز از اعتماد بی جا به دشمن کینه‌توز و نیز با تدبیر و بدون عجله تلاش خود را خواهد کرد ولی باید مراقب باشد زیرا دشمنان هیچ‌گاه قابل اطمینان نخواهند بود.

امام جمعه قم با اشاره به فشاری که گروه‌های تندروی داخل آمریکا و نیز رژیم صهیونیستی از خارج بر دولت این کشور وارد می‌کنند خاطرنشان کرد: دولت آمریکا در تلاش است از درگیر شدن در جنگی جدید پرهیز کند زیرا از ورود به عراق و افغانستان دستاوردی جز خسارت‌های انسانی، مالی و حیثیتی نداشت.

وی گفت: عربده‌کشی‌های نتانیاهو ناشی از عصبانیت رژیم صهیونیستی و برخی دیگر از دولت‌ها از رویکرد جدید آمریکاست.

سعیدی عنوان کرد: مرتجعین منطقه که داعیه رهبری جهان اسلام و عرب را دارند آنقدر ضعیف شده‌اند که با وجود این همه خوش خدمتی‌ به آمریکا و رژیم صهیونیستی چیزی جز بی‌اعتنایی نصیبشان نشده به همین دلیل جنایاتی مانند به شهادت رساندن یکی از فرماندهان حزب‌الله و انفجار در نزدیکی سفارت ایران در لبنان را رقم می‌زنند.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه (س) با بیان اینکه این دولت‌ها در زمان جنگ تحمیلی نیز علیه جمهوری اسلامی و در حمایت از صدام اقداماتی داشتند، گفت: دلیل این کارشان بغض آن‌ها نسبت به اهل‌بیت (ع) و شیعیان است.

وی تصریح کرد: با قاطعیت اعلام می‌کنیم که جمهوری اسلامی با توکل بر خداوند و حرکت در مسیر اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) به ویژه با توجهات خاص امام عصر (عج) و رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با اتکا به وعده الهی، امروز به نظامی شکست‌ناپذیر و پیروز در همه عرصه‌ها تبدیل شده است./س

برچسب ها: قم ، نظام ، اسلامی ، عرصه ، پیروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.