بازیگری را از دوران کودکی و فیلم‌های تلویزیونی شروع کرده است و برای فیلم بتمن می آغازد 80 پوند (معادل 36 کیلوگرم) به وزن خود اضافه کرد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، اولین بازیگر غیر آمریکایی هست که در نقش دو قهرمان فرهنگ آمریکایی یعنی بروس وین (بتمن) و جان کانر (قهرمان سری فیلم های ترمیناتور) ظاهر شده است.

با لئوناردو دی کاپریو در گرفتن چند نقش رقابت داشته. اول برای نقش جک در تایتانیک که این رقابت را به دی کاپریو باخت و علت اصلی آن این بود که کامرون نمی خواست هر دو بازیگر جک و رز انگلیسی باشند. اما در فیلم روانی آمریکایی ابتدا برای نقش انتخاب شد سپس دوباره گفته شد که دی کاپریو این نقش را بازی می کند اما سرانجام نقش به بیل رسید.

همسرش ساندارا بلاژیک دستیار شخصی وینونا رایدر بوده و رایدر این دو را به هم معرفی کرده. رایدر همچنین کسی است که بیل را برای بازی در نقش رو به روی خود در زنان کوچک انتخاب کرد.
 
مسیر شهرت
 
بازیگری را از دوران کودکی و فیلم‌های تلویزیونی شروع کرده است. شهرت‌اش با بازی در ادای دین اسپیلبرگ به دیوید لین در امپراطوری خورشید (1987) اوج گرفت. بعد از آن مدتی در حاشیه بود تا اینکه با روانی آمریکایی در سال 2000 دوباره به اوج بازگشت.

فیلم پرحاشیه و جنجالی که حتی در نقدهای ممنفی هم بازی کریستین بیل ستایش شد. حضور در این فیلم راه را برای بازی بیل در فیلم های اکشنی چون Equilibrium و در عین حال فیلم‌های مستقلی مثل ماشینیست باز کرد. اما تبدیل‌اش به یک ستاره با سه گانه بتمن نولان اتفاق افتاد. کریستین که قبلا در بتمن و رابین برای نقش رابین تست داده بود و رد شده بود، حالا با بتمن می‌آغازد، حضور در نقش بتمن را تجربه کرد.

در ادامه با کریستوفر نولان در پرستیژ هم همکاری کرد. سپس با دو فیلم در ادامه قسمت اول بتمن موفقیت تجاری خیره کننده ای را یافت و سیر موفقیت های پی در پی خود را با بردن اسکار برای فیلم مبارز (2010) کامل کرد و تبدیل به یک ستاره تمام عیار شد.
 
جایزه‌ها
 
برنده جایزه اسکار و گلدن گلوب، حلقه منتقدان شیکاگو، لس آنجلس و واشنگتن برای بهترین بازیگر مکمل مرد در فیلم مبارز، کاندید بفتا برای همین فیلم، برنده جایزه انتخاب مردمی (People Choice ) برای بهترین سوپر قهرمان و بهترین تیم بازیگری برای شوالیه تاریکی.
 
پروژه های آینده
 
دو پروژه با ترنس مالیک، پروژه فلا بی نام مالیک و شوالیه جام ها، تریلر بیرون از کروه اسکات کوپر (کارگران فیلم ستایش شده قلب دیوانه)، همکاری دوباره در فیلم کلاهبردار آمریکایی به کارگردانی دیوید او.راسل که در این فیلم با رابرت دونیرو همبازی شده است.

منبع: ماهنامه دنیای تصویر

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.