دبیر علمی کنگره چاقی عنوان کرد

اختصاص 10 درصد هزینه‌های بهداشت و درمان به عوارض چاقی

در حال حاضر 10 درصد هزینه‌های بهداشت و درمان را عوارض مستقیم و غیرمستقیم چاقی به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر دلشاد دبیر علمی کنگره چاقی امروز 13 آذر در کنگره چاقی که در تالار امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شده بود گفت: چاقی به عنوان یکی از عوامل مهم خطر بیماری‌های غیرواگیر است که انسان را تهدید می‌کند و امروز به عنوان یک معضل پزشکی نظام سلامت جامعه مطرح است.
 
وی با بیان این که در اکثر کشورهای دنیا طی سه دهه گذشته شیوع چاقی دو برابر شده است افزود: 65 درصد جمعیت جهان در کشورهایی زندگی می‌کنند که افزایش وزن و چاقی  بیش از کم وزنی باعث مرگ و میر می‌شود.

در حال حاضر 288 میلیون نفر از جمعیت جهان به علت چاقی و عوارض آن دچار مرگ و میر می‌شوند. باید توجه داشت که بار اختصاصی این معضل حیاتی قابل توجه است و به طور کل 10 درصد هزینه‌های بهداشت و درمان را در عوارض مستقیم و غیرمستقیم چاقی به خود اختصاص می‌دهد.
 
دلشاد ادامه داد: انجمن علمی پیشگیری از درمان چاقی ایران به همت جمعی از اساتید در سال 85 تشکیل شد و رسالت خود را مداخله در پیشگیری و درمان چاقی قرار داده است. با توجه به پدیده روز افزون چاقی ارائه مشاوره‌های نوین در چگونگی مواجه با این معضل بسیار مهم است که در همین راستا سالانه کنگره چاقی به منظور ارائه آخرین دستاوردها برگزار می‌شود.
 
وی تصریح کرد: 400 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است که 274 مقاله به عنوان پوستر و 36 مقاله جهت سخنرانی انتخاب شده است.
 
دلشاد خاطر نشان کرد: در سه روز این کنگره 5 سخنرانی جامع و سه کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: بیماری ، سلامت ، وزن ، پزشکی ، علوم ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.