معاون بهداشتی وزارت بهداشت عنوان کرد:

۲۴ میلیون نفر دچار "اضافه وزن" و "چاقی" در کشور/ کاهش "سرانه مصرف شیر" به ۱۹۰ گرم در روز

معاون بهداشتی وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴ میلیون نفر بالای ۲۰ سال در کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند، گفت: مهم‌ترین دلیل چاقی و اضافه وزن بی‌تحرکی است که همین موضوع باعث شیوع بیماری‌های غیر واگیر از جمله چاقی شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر علی اکبر سیاری، معاون بهداشتی وزارت بهداشت امروز ۱۳ آذر در کنگره چاقی در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر ۲۴ میلیون نفر بالای سن ۲۰ سال در کشور دچار "اضافه وزن" و "چاقی" هستند باید توجه داشت که اگر فردی بخواهد بداند دچار اضافه وزن یا چاقی است باید از شاخص توده بدنی که وزن بر مجذور قد است، استفاده کند که اگر مقدار این حساب و کتاب تا ۲۵ باشد فرد دارای وزن ایده ال، ۲۵ تا ۳۰ اضافه وزن و بالای ۳۰ چاقی محسوب می‌شود. 

سیاری با بیان اینکه دوره کمر شاخص بعدی برای سنجش سلامتی است، افزود: باید دور کمر هر فردی کمتر از ۹۰ سانتی متر باشد در صورتی که این مقدار از ۹۰ بالا‌تر باشد سلامت فرد در خطر است و احتمال ایجاد سکته در او چند برابر افراد عادی است. 

وی ادامه داد: تنها راه خلاصی از چاقی و اضافه وزن ورزش روزانه حداقل به مدت نیم ساعت است به طوریکه فرد عرق کند و ضربان قلبش افزایش یابد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه میزان تحرک در جامعه کاهش پیدا کرده است،تصریح کرد: کم تحرکی در جامعه باعث شده که ۱۹ هزار جمعیت کشور دچار فشار خون باشند، همچنین این بی‌تحرکی باعث افزایش چربی خون، دیابت و پوکی استخوان شده است. 

سیاری با بیان اینکه ۳۰ درصد مردان و ۴۰ درصد زنان دچار پوکی استخوان هستند، تاکید کرد: علاوه بر کم تحرکی، کاهش مصرف لبنیات در شیوع "پوکی استخوان" دخیل است به طوریکه میزان سرانه مصرف شیر ما که باید ۲۵۰ گرم در روز باشد به ۱۹۰ گرم در روز رسیده است که همین موضوع باعث شده که در جامعه شیوع پوکی استخوان بی‌داد کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار