افزایش سطح کاشت ، تولید بیش از حد و نبود سردخانه کافی برای نگهداری طولانی مدت با توجه به مدت زمان کوتاه برداشت ضمن کاهش قیمت لیموشیرین اقتصاد کشاورزی جهرم را تهدید می کند.

 

 

  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ 

 شهرستان جهرم با 40 هزار هکتار باغ یکی از قطبهای تولید مرکبات درکشور است که بیشترین درآمد باغداران جهرمی از فروش این مرکبات به دست می آید.

 15هزار هکتار باغ مرکبات جهرم باغ لیموشیرین است و سالانه 525 هزار تن لیمو از این باغها برداشت می شود .

جلال بهجو مدیر جهاد کشاورزی جهرم گفت : باغداران این شهرستان در سالهای اخیر با این نگرش که لیمو شیرین در مقایسه با دیگر مرکبات از ثمردهی و سوددهی مناسبتری در بازار برخوردار است ضمن ایجاد باغات جدید لیمو شیرین اقدام به حذف دیگر محصولات مرکبات نظیر پرتقال و نارنگی کرده اند.

 غافل از اینکه افزایش سطح این باغها و تولید بیش از حد لیموشیرین و نبود سردخانه کافی برای انبار کردن موجب کاهش شدید قیمت لیمو و ضایعات این محصول می شود .

وی با بیان اینکه باغداران می توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی و مشاوره گرفتن از کارشناسان ضمن تهیه ارقام مناسب نسبت به ساخت باغ از ارقام دیگر مرکبات نظیر نارنج، ترنج، اترج و گریپ فروت که از بازار مناسبی نیز برخوردار است اقدام کنند.

 

وی با اشاره به کمبود آب و افت شدید سفره های آب زیرزمینی در بخش کشاورزی جهرم کاشت محصولات زراعی و باغی نظیر انار، خرمالو، پسته و زعفران که از مقاومت خوبی در برابر کم آبی برخوردار است در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است/س .

انتهای پیام/

برچسب ها: لیموشیرین ، فارس ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.