عضور هیات علمی دانشگاه یاسوج گفت: تدوین منشور حقوق شهروندی در ابتدای کار دولت یازدهم بیانگر شخصیت شهروند گرای دکتر روحانی است که در کنار دیگر مسایل کلان جامعه به این مقوله مهم اجتماعی توجه کرده است.

 دکتر داریوش بابایی در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج از تدوین منشور حقوق شهروندی به عنوان یکی از اقدامات ارزشمند و سریع دولت یازدهم یاد کرد و افزود: نهادها، سازمانها و مسوولان بویژه دست اندرکاران قوه مجریه باید از پیشقراولان احیا و حفظ حقوق شهروندی در جامعه باشند.
استاد حقوق حقوق و عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج اظهار کرد: قوه مجریه به لحاظ گستردگی منافع و دامنه ی کاری در حوزه سیاسی، اقتصادی فرهنگی و خدمت رسانی بیشتر از سایر قوا در ارتباط با بدنه عمومی جامعه است و بیشتر از سایر قوا باید بیش از پیش به رعایت حقوق شهروندی همت گمارد.
وی گفت: تدوین منشور حقوق شهروندی و در دسترس عموم قرار دادن پیش نویس آن از سوی رییس جمهوری برای نقد عمومی ،صاحبظران و حقوق دانان اقدامی ارزنده برای حرکت در راستای دفاع از حقوق قانونی افراد درجامعه است.
وی بابیان اینکه حقوق شهروندی به سه دسته مدنی اجتماعی،اقتصادی و قضایی تقسیم می شود معقتد است: نهادینه کردن منشور حقوق شهروندی در جامعه تکریم کرامت انسانی و صیانت از حقوق عمومی را به دنبال دارد.
این استاد دانشگاه به توجه فصل سه قانون اساسی به مقوله حقو ق و شهروندی تحت عنوان حقوق ملت اشاره کرد افزود: این مهم بیانگر جامع بودن و منطبق بودن قانون اساسی با اهداف آن است.
وی با بیان اینکه مقوله حقوق شهروندی در جامعه ما قدمت چندانی ندارد و در عین حال مساله حقوق شهروندی با چالش هایی مواجه بوده است تصریح کرد: ضرورت ضمانت اجرایی قوانین حقوق شهروندی و داشتن متولی مساله مهمی است که باید در تدوین منشور حقوق شهروندی به آن توجه شود.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تدوین منشور حقوق شهروندی با نگاهی جامع مبتی برکرامت انسانی و بدور از تبعیض نژادی، قومی ،زیانی و ... برای برقراری عدالت در جامعه و حفظ حقوق اولیه افراد زیبنده نظام اسلامی است که اینک بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است./س
برچسب ها: تدوین ، منشور ، حقوق ، شهروندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.