در بيماري "سرطان" يکي از عوامل تشديد‌کننده بيماري متاستاز آن در ساير ارگان‌هاي بدن مي باشد.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران يکي از استادان مهندسي شيمي دانشگاه ماساچوست در حال آزمايش در مورد روشي جديد براي مقابله با سرطان سينه است.

 Shelly peyton در حال حاضر 2/4 ميليون دلار کمک هزينه از موسسه ملي بهداشت دريافت کرده تا بتواند بر روي مشکل متاستاز سرطان سينه آزمايشگاهي انجام دهد.

 Peyton در خصوص سرطان گفت: 90 درصد مرگ و ميرها در سرطان سينه بر اثر متاستاز است.

 وي افزود: اين متاستاز به مغز، شش‌ها، استخوان‌ها و کبد فرد بيمار حمله مي‌کند.

 استاديار دانشگاه ماساچوست فرضيه خود را اينگونه بيان کرد: سلول‌هاي سرطان سينه تنها به ارگان‌هاي خاصي حمله مي‌کنند و ما در حال بررسي علت اين پديده مي‌باشيم.

 وي در خصوص کار آزمايشگاهي خود گفت: مدل بيماري را در شرايط آزمايشگاهي ايجاد مي‌کنيم و با استفاده از مواد مصنوعي مغز، شش، ريه، استخوان، کبد و ديگر ارگان‌هاي ديگر بدن را ايجاد مي کنيم.

 وي افزود: سپس عامل بيماري را به آن‌ها تزريق مي‌کنيم Peyton هدف از اين آزمايش را اين گونه بيان کرد: ما در حال استفاده از ارگان‌هاي مصنوعي توليد شده در آزمايشگاه خود مي باشيم تا نفوذ سلول‌هاي سرطاني را در آنها بررسي کنيم.

 وي در پايان گفت: اميدوار به ايجاد مسير درماني جديد براي سرطان سينه مي‌باشيم. انتهای پیام/
برچسب ها: سلول ، ازمایش ، شش ، مغز ، مصنوعی ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۲
ای کاش دانشمندان ما در مورد سرطان های دستگاه گوارش که خیلی سریع متاستاز می دهند تحقیق و پژوهش می کردند . خدا همه بیماران را شفا دهد .مریض ما را هم که سرطان روده دارد را هم شفا دهد .
آخرین اخبار